1

آمریکا فشارها علیه دولت ونزوئلا را افزایش می دهد

  • کد خبر : 264005
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن در حال آماده کردن یکسری اقدامات در روزهای آینده برای افزایش فشارها به دولت ونزوئلا است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ‘مایک پمپئو’ وزیر خارجه آمریکا روز گذشته به شبکه فاکس نیوز گفت: در روزهای آتی یکسری اقدامات برای ادامه اعمال فشارها علیه دولت ونزوئلا اجرایی خواهد شد.
پمپئو به جزئیات بیشتر در مورد ماهیت این اقدامات آتی آمریکا علیه دولت کاراکاس اشاره ای نکرد.
دولت ونزوئلا هنوز به این اظهارنظر وزیر خارجه آمریکا واکنش نشان نداده است.
این اظهارات پمپئو در حالی اعلام شده است که دولت دونالد ترامپ تحریم ها علیه مقامات دولت چپ گرای نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا را تشدید کرده است.
ونزوئلا ماههاست با بدترین چالش های اقتصادی و اجتماعی چند دهه اخیر از جمله کمبود شدید مواد غذایی و دارو و همچنین تورم بسیار شدید روبرو بوده است. صندوق بین المللی پول اخیرا پیش بینی کرده که تورم ونزوئلا در پایان سال جاری میلادی به یک میلیون درصد خواهد رسید.
به گزارش ایرنا، همزمان با تداوم بحران اقتصادی و اجتماعی در ونزوئلا شمار زیادی از ونزوئلایی ها همچنان در حال فرار به کشورهای همسایه هستند . موج مهاجرت شهروندان ونزوئلا، کشورهای همسایه همچون پرو، اکوادور و کلمبیا را با چالش هایی مواجه کرده است.
براساس اعلام سازمان ملل بیش از ۲٫۳ میلیون نفر از جمعیت ۳۰٫۶ میلیونی ونزوئلا از سال ۲۰۱۴ میلادی از این کشور خارج شده اند که ۹۰ درصد آنها به کشورهای آمریکای لاتین رفته اند.
نیکلاس مادورو بارها اعلام کرده که کشورش درگیر جنگ اقتصادی تحت هدایت امریکا بوده اما مخالفان دولت کاراکاس را عامل بروز بحران ها به دلیل سوءمدیریت خوانده اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=264005

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر