1

بازار مسکن کساد است اما راکد نیست/ معاملات در تهران کاهش یافته است

  • کد خبر : 264018
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تأکید بر اینکه هیچ کالایی ارزان نشده که انتظار داشته باشیم قیمت مسکن کاهش یابد، گفت: مسکن دچار رکود نشده، بلکه در یک حالت کسادی قرار دارد.

 بازار مسکن کساد است اما راکد نیست/ معاملات در تهران کاهش یافته است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تأکید بر اینکه هیچ کالایی ارزان نشده که انتظار داشته باشیم قیمت مسکن کاهش یابد، گفت: مسکن دچار رکود نشده، بلکه در یک حالت کسادی قرار دارد.

افق نیوز/مصطفی قلی‌خسروی در پاسخ به این سوال که برخی از متقاضیان مسکن انتظار دارند که چون معاملات مسکن کاهش یافته و بازار در رکود است، قیمت مسکن باید کاهش یابد، گفت: این چه سوالی است که مطرح می‌شود، کدام کالا در کشور است که رشد قیمت داشته، سپس ارزان شده است که حالا انتظار داشته باشیم، قیمت مسکن باید کاهش یابد.

*برخی عاشق مصاحبه هستند

وی با انتقاد از اظهارات برخی از افراد که اعلام می‌کنند بازار مسکن دچار رکود شده است،‌گفت: برخی از دوستان که مدام در مورد رکود حاکم بر بازار مسکن اظهارنظر می‌کنند در حقیقت می‌خواهند خود را مطرح کنند و به نوعی عاشق مصاحبه هستند.

این اظهارات از سوی رئیس اتحادیه املاک در حالی مطرح می شود که عقبایی نایب رئیس اتحادیه می گوید، در رکود مسکن قرار داریم و در نیمه دوم سال نیز رکود معاملات به شدت افزایش خواهد یافت.

*معاملات مسکن در کشور نسبت به ۶ ماه سال قبل رشد داشته

وی تأکید کرد: رکود مسکن واقعیت ندارد؛ چراکه رکود یعنی اصلاً معاملات نداشته باشیم، در حالی‌که طبق آمارهای استخراج شده میزان معاملات در کشور در ۶ ماه نخست امسال نسبت به ۶ ماه نخست سال گذشته رشد هم داشته است.

*بازار مسکن کساد است

قلی خسروی افزود: استفاده از لفظ رکود مسکن درست نیست، اما می‌توان برای وضعیت کنونی بازار از کلمه کساد استفاده کرد و قطعاً این دوره کسادی بازار سپری و بازار مسکن مجدداً رونق خواهد گرفت.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه مسئولان به هیچ وجه دوست ندارند، قیمت مسکن افزایش یابد، اظهار داشت: ما نمی‌توانیم بگوییم که مسکن نخرید که ارزان می‌شود و یا اینکه بخرید احتمالاً قیمت مسکن گران می‌شود؛ چراکه مردم و متقاضیان مسکن عاقل هستند و می‌دانند چه زمانی باید اقدام به خرید و یا فروش مسکن کنند.

*زبان ملک می‌گوید مرا ۵ سال نگه دار من تو را ۵۰ سال نگه می‌دارم

وی ادامه داد: زبان ملک می‌گوید که من را بخر و پنج‌سال نگه دار و من تو را ۵۰ سال نگه می‌دارم، پس باید تأکید کرد که مسکن برخلاف ارز امن‌ترین کالا برای سرمایه‌گذاری است.

قلی خسروی در مورد آخرین وضعیت معاملات بازار مسکن نیز گفت: آمارها نشان می‌دهد که از ۹۶/۱/۱ تا ۹۶/۶/۲۶، ۶۶۴ هزار و ۹۳۴ معامله در کشور انجام گرفته است و از ۹۷/۱/۱ تا ۹۷/۶/۲۶، ۶۹۳ هزار و ۷۳ مورد قرارداد خرید و فروش به ثبت رسیده است، پس می‌بینیم که آمار حکایت از رشد تعداد معاملات در کشور می‌دهد.

به گفته وی، در شهر تهران این موضوع تا حدودی متفاوت است؛ چراکه از ۹۶/۱/۱ تا ۹۶/۶/۲۶، ۲۱۰ هزار و ۸۲۲ قرارداد و از ۹۷/۱/۱ تا ۹۷/۶/۲۶ بالغ بر ۱۸۵ هزار و ۵۲۲ قرارداد خرید و فروش به ثبت رسیده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=264018

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر