2

همدردی دانمارکی‌ها با خانواده شهدا و مجروحان حمله تروریستی اهواز +تصاویر

  • کد خبر : 264313
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹

جمعی از ایرانیان مقیم و مردم دانمارک با تقدیم دسته گل و روشن کردن شمع با مردم ایران، مجروحان و خانواده شهدای حمله تروریستی اهواز ابراز همدردی کردند.

همدردی دانمارکی‌ها با خانواده شهدا و مجروحان حمله تروریستی اهواز +عکس

جمعی از ایرانیان مقیم و مردم دانمارک با تقدیم دسته گل و روشن کردن شمع با مردم ایران، مجروحان و خانواده شهدای حمله تروریستی اهواز ابراز همدردی کردند.

به گزارش افق نیوز/ در پی حمله تروریستی روز شنبه ۳۱ شهریور ماه به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز، جمعی از هموطنان ایرانی مقیم دانمارک و مردم این کشور با حضور در مقابل سفارت ایران در کپنهاگ و تقدیم دسته گل، یاد و خاطره شهدای این اقدام تروریستی را گرامی داشتند.

حاضران همچنین اقدام به روشن کردن شمع در مقابل ساختمان سفارت ایران در کپنهاگ کرده و با مردم ایران، مجروحان و خانواده شهدای حمله  تروریستی اهواز ابراز همدردی کردند.

شب گذشته نیز جمعی از مردم دانمارک مقابل ساختمان سفارت ایران به یاد شهدای این حمله تروریستی شمع روشن کردند.

به گزارش فارس، «آندرس ساموئلسن» وزیر خارجه دانمارک نیز دیروز با محکوم کردن حمله تروریستی اهواز، گفت در صورتی که عاملان این حمله ارتباطی با دانمارک داشته باشند، برای آن‌ها تبعاتی خواهد داشت.

سرویس اطلاعات دانمارک هم اعلام کرد که در حال بررسی این مسئله است.

*احضار سفرای دانمارک،‌ هلند و کاردار انگلیس به وزارت خارجه ایران

در پی این اقدام جنایتکارانه شنبه شب سفیر دانمارک، سفیر هلند و کاردار انگلیس (در غیاب سفیر این کشور) به صورت جداگانه به وزارت خارجه ایران احضار شدند.

در احضار دیپلمات‌های ارشد هلندی و دانمارکی نسبت به اقامت برخی اعضای گروهک تروریستی مزدوری که مسبب جنایت اهواز بوده اند، شدیدا اعتراض شد. به سفرای هلند و دانمارک تاکید شد که جمهوری اسلامی ایران پیش از این در مورد اقامت این افراد در کشورهای مزبور هشدار داده و خواهان دستگیری و محاکمه آنان بوده است و این پذیرفتنی نیست که تا زمانی که افراد این گروهک تروریستی در خاک اروپا مرتکب جنایت نشده‌اند، در لیست تروریستی اتحادیه اروپا قرار نمی‌گیرند.

مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه همچنین به سفرای هلند و دانمارک تاکید کرد انتظار می‌رود دولت‌های مزبور ضمن محکومیت قاطعانه این اقدام تروریستی مسببان جنایتکار و همه مرتبطان با آنها را جهت حضور در دادگاه و محاکمه عادلانه به ایران مسترد کنند.

مدیرکل اروپای وزارت خارجه تاکید کرد چگونه است که چنانچه داعش در اروپا اقدام می‌کند با حساسیت دنبال می‌شود؟ این تروریست‌ها دقیقا رفتاری مشابه داعش دارند و هیچ تفاوتی بین شهروندان کشوری با کشور دیگر نباید باشد.

سفیران هلند و دانمارک ضمن ابراز تاسف از این حادثه اظهار داشتند موارد مطرح شده را فورا به پایتخت‌های خود منتقل خواهند کرد. آنها همچنین آمادگی دولت متبوع خود را برای هرگونه همکاری و تبادل اطلاعاتی در زمینه شناسایی سوابق این مجرمان اعلام داشتند.

به گزارش فارس، بر اثر حمله تروریستی روز شنبه در مراسم رژیم نیروهای مسلح در شهر اهواز ۲۶ نفر شهید و حدود ۷۰ تن دیگر زخمی شدند.

گروهک تروریستی «الاهوازیه» مسئولیت این اقدام جنایتکارانه را برعهده گرفت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=264313

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر