2

هند قرار داد خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ را تائید کرد

  • کد خبر : 264559
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۸

هند به رغم تهدید تحریم مالی از سوی آمریکا که هفته گذشته علیه چین وضع شد در نهایت آماده امضای قرارداد ۵٫۴۳ میلیارد دلاری با روسیه برای خرید پنج سامانه موشکی اس ۴۰۰ است.

به گزارش افق نیوز به نقل از روزنامه ‘تایمز او ایندیا’ ، مقام های ارشد دولت دهلی نو اعلام کردند کابینه امنیتی هند به ریاست نارندرا مودی نخست وزیر این کشور روز گذشته با خرید این سامانه موشکی موافقت کرده است. این تصمیم کمتر از یک هفته مانده به سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به دهلی نو گرفته می شود.
روزنامه هندی نوشت که با این حال هنوز هیچ بیانیه رسمی از سوی دولت هند منتشر نشده است. مقام های هندی اعلام کردند که دهلی نو در ابتدا باید تنها ۱۵ درصد از هزینه این قرارداد را پرداخت کند و سایر هزینه ها در زمان تحویل تسویه می شود. قرار است هند ۲۴ ماه پس از امضای این قرارداد نخستین سامانه موشکی اس ۴۰۰ با تجهیزات کامل آن را دریافت کند.
تایمز او ایندیا یادآورشد که آمریکا هفته گذشته ارتش چین را به دلیل خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ و جنگنده های سوخوی ۳۵ از روسیه تحریم کرد. این تحریم ها بر اساس قانون کاتسا آمریکا وضع شدند.
سال گذشته ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قانونی به نام ‘مبارزه با مخالفان آمریکا از طریق تحریم’ یا ‘کاتسا’ امضا کرد که بر اساس آن روسیه، ایران و کره شمالی شامل تحریم های واشنگتن شدند. بند ۲۳۱ قانون کاتسا کشور های دوم که دارای قرادادهای مهم با بخش های دفاعی و امنیت روسی دارند را واجد شرایط برای تحریم شدن از سوی آمریکا می کند.
همچنین دولت ترامپ ، هند را تهدید کرد که اگر به برنامه خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ از روسیه ادامه دهد با تحریم های واشنگتن روبه رو خواهد شد.
آمریکا اعلام کرد: همانطور که هند برای خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ از روسیه آماده می شود، دولت ترامپ نیز مصمم است این خرید تجهیزات بزرگ نظامی دهلی نو از مسکو که یک رابطه تجاری بزرگ و مهم برای طرفین معامله محسوب می شود را به تحریم هند منجر کند.
هند قصد دارد تا سامانه موشکی اس ۴۰۰ را برای نیروی هوایی خود از روسیه خریداری کند.
در طول مذاکرات اخیر دهلی نو و واشنگتن موسوم به ‘۲+۲’ جمیز متیس وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده بود که این تحریم ها قصد ندارند بر کشورهایی مانند هند بلکه بر کشورهای مورد تحریم از جمله روسیه تاثیر منفی بگذارند.
وی ادعا کرد آمریکا برای اعطای معافیت به همکار خود یعنی هند تلاش خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=264559

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر