به گزارش افق نیوز /مامه تیام مهاجم سنگالی فصل گذشته و بعد از اتمام نقل و انتقالات زمستانی، به عنوان بازیکن آزاد به استقلال آمد و خیلی زود توانست خودش را در این تیم جا بیندازد. سرعت تیام در کسب محبوبیت در میان تماشاگران استقلال به حدی بود که وی در طول چند ماه تبدیل به ستاره آبی ها شد و دردسر استقلال هم از همان موقع شروع شد.

 

تیام در لیگ برتر چهار گل زد و در جام حذفی هم گل حساس فینال را برای استقلال به ثمر رساند. در آسیا اما عملکرد تیام چشمگیرتر بود و وی توانست هفت بار برای آبی پوشان گلزنی کند. همین امر باعث توجه تیم های دیگر آسیا به این بازیکن شد و در نهایت تیام با قرارداد مالی مناسب راهی عجمان امارات شد.

 

نحوه جدایی تیام از استقلال باعث ایجاد هرج و مرج در این باشگاه ایرانی شد و حتی از آن می توان به عنوان یکی از چند دلیل تغییر مدیریت باشگاه یاد کرد. تلاش استقلال و نامه‌نگاری این باشگاه با تیم عجمان برای جلوگیری از حضور تیام در امارات هم ثمری نداشت و این بازیکن سرانجام به خواسته خود رسید.

 

حالا اما چهار هفته از لیگ امارات سپری شده است و احتمالا هم تیام‌ و هم باشگاه عجمان از انتخاب خود چندان راضی نیستند. تیام‌ در این چهار هفته برای تیمش به میدان رفته و فقط یک گل زده و یک پاس گل داده است.

 

عجمان از چهار بازی در یک مسابقه صاحب برد شده و با ۳ امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار دارد. خط حمله این تیم باوجود تیام، کم اثر و کم زهر بوده است. این تیم مقابل النصر یک بر صفر پیروز شد و مقابل الاهلی ۳ بر یک، مقابل الفجیره ۲ بر یک و مقابل الجزیره ۵ بر یک شکست خورد تا اثری از درخشش فصل گذشته با استقلال تا اینجای فصل نباشد.

 

گفته می شود با این وضعیت احتمال دیپورت مامه تیام‌ بسیار بالا است.