1

ظریف در مصاحبه با شبکه CBS آمریکا: ما با اروپایی ها همکاری خواهیم کرد/ ترامپ زورگو است

  • کد خبر : 264944
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴

وزیر خارجه کشورمان در مصاحبه با شبکه آمریکایی CBS گفت: البته که هولوکاست اتفاق افتاد. تعداد زیادی از مردم بی گناه کشته شدند اما این نباید گرفتن سرزمین مردمی دیگر و کشتار آنها را توجیه کند.

به گزارش افق نیوز،‌محمد جواد ظریف در مصاحبه با برنامه «فیس د نیشن» شبکه سی بی اس آمریکا که روز یکشنبه پخش شد، افزود: علت اینکه ایران هنوز به سراغ این گزینه نرفته این است که اروپایی ها در حال همکاری با ما بوده اند و تلاش می کنند که ایران همچنان به منافع اقتصادی توافق برسد.

وی تصریح کرد: ما با اروپایی ها همکاری خواهیم کرد.
وزیر امور خارجه ایران به سوال خبرنگار در مورد اینکه آیا ایران در فعالیت های هسته ای از زمان خروج ترامپ تغییری داشته یا نه پاسخ منفی داد و گفت ایران هنوز خارج از چارچوب برجام فعالیتی نداشته است.
ظریف افزود: آمریکا از کشورها می خواهد که قانون بین الملل را زیر پا بگذارند و به کشورها و شرکت ها می گوید اگر به قانون احترام بگذارند مجازات خواهند شد. این کار احتمالا بی سابقه است. حتی برای یک زورگو در شهر هم بی سابقه است که به کلانتری شهر برود و بگوید اگر شما مانع دزدی افراد شوید مجازاتتان می کنم.
خبرنگار از وی پرسید آیا فکر می کنید ترامپ یک زورگو است؟
وزیر امور خارجه پاسخ داد: رفتار او رفتار یک زورگوست. مشکل این است که ایالات متحده افراد را مجبور به عمل خلاف قانون می کند. من فکر نمی کنم که این رفتار قابل ادامه باشد و این سیاست روزی نتیجه عکس خواهد داد. جامعه بین الملل کسی را که از راه رسیده و فقط دستور می دهد را نمی پذیرد.
ظریف در پاسخ به سوالی در مورد همکاری اروپایی ها اظهار کرد تا کنون اروپایی ها در حرف مثبت بوده اند و حالا وقت آن رسیده که ببینیم در عمل چه می کنند. آنها متعهد شده اند که قبل از اعمال دور دوم تحریم ها اقدامی مناسب برای رفع مشکل انجام دهند.
وی همچنین به تغییر مواضع ترامپ در صحبت هایش اشاره کرده و گفت: امروز ترامپ می گوید که می خواهد با آقای روحانی دیدار کند، فردا می گوید او یک دیکتاتور فاسد است و بعد هم می گوید او مردی دوست داشتنی است. یک روز می گوید که آماده مذاکره است و یک روز می گوید که نمی خواهد مذاکره کند.
خبرنگار به موضوع کره شمالی اشاره کرد و ادامه داد شما دیدید که در ابتدای ماجرای کره هم حرفهای آتشین بود و امروز مذاکرات در حال پیگیری است.
ظریف پاسخ داد: اما اینگونه نیست، هیچ خروجی وجود ندارد و تنها چند فرصت عکاسی ایجاد شده است.
وی امکان مذاکره بین رئیس جمهوری ایران و ترامپ را در شرایط حاضر رد کرد و گفت تا زمانی که آمریکا نشان ندهد که طرفی قابل اعتماد و قابل احترام است، مذاکراتی شکل نخواهد گرفت. مذاکره باید بر مبنای احترام باشد و اینکه بدانید وقتی تصمیمی می گیرید طرف مقابل به آن عمل می کند.
خبرنگار نظر ظریف را درباره همتای آمریکایی او جویا شد، که پاسخ داد: چه فکری باید در مورد او بکنیم؟ او تمامی اقدام های غلطی که می توانسته علیه ایران داشته باشد را انجام داده است. جلسه ای در شورای امنیت راه انداخته که به ایران حمله کند و در نهایت ۱۴ عضو از ۱۵ عضو این شورا به او بابت خروج کشورش از برجام انتقاد کردند. متاسفانه آمریکا داوطلبانه خود را در دنیا منزوی کرده است.
وزیر امور خارجه با اشاره به تعهد ایران به حفظ جان ها گفت، ایران کشتار مردم بی گناه را فارغ از اینکه تعداد آنها چند نفر است و در کجا اتفاق می افتد رد می کند.
ظریف در پاسخ به سوال خبرنگار در مورد هولوکاست هم اظهار کرد: البته که هولوکاست اتفاق افتاد. تعداد زیادی از مردم بی گناه کشته شدند اما این نباید گرفتن سرزمین مردمی دیگر و کشتار آنها را توجیه کند. این شهرک سازی در سرزمین مردم دیگر را توجیه نمی کند. این نقض حقوق جمعیت فلسطینی را توجیه نمی کند. هولوکاست نمی تواند به عنوان وسیله ای برای توجیه سیاست های آپارتایدی شود.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=264944

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. همین الانشم با اروپا از نظر فایننس مشکل داریم
    چه همکاری ای؟
    سران شانگهایم که قبولمون نکردن
    چی بگیم دیگه 🙁

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر