2

اسلحه‌ای که هر بار چهار گلوله شلیک می‌کند +تصویر

  • کد خبر : 265140
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸

ارتش آمریکا موفق به تولید اسلحه‌ای شده که با هر بار فشردن ماشه چهار گلوله را در آن واحد شلیک می‌کند. لوله تفنگ این اسلحه به صورت ۶ میلی متری تولید شده است.

به گزارش دیلی میل، ارتش آمریکا موفق به تولید اسلحه‌ای شده که با هر بار فشردن ماشه چهار گلوله را در آنِ واحد شلیک می‌کند. لوله تفنگ این اسلحه به صورت ۶ میلی متری تولید شده است.

یک مخترع اهل ایالت کلرادو این اسلحه را ابداع کرده و ارتش امریکا فعلا در حال بررسی آزمایشی اسلحه مذکور است.

جنس لوله این اسلحه از فولاد است و چهار مسیر موازی ۶ میلی متری برای هدایت گلوله‌ها در درون لوله مذکور قرار گرفته اند. استفاده از محرک‌های الکترومغناطیسی موجب شده تا سرعت شلیک اسلحه یادشده به رقم قابل توجه ۲۵۰ دور در ثانیه ارتقا یابد.

اسلحه ای که هر بار چهار گلوله شلیک می کند

 

کارشناسان می‌گویند تولید این اسلحه یک انقلاب بی سابقه تلقی می‌شود که اصولا فرایند تامین و انتقال مهمات را متحول می‌سازد. البته برای هدایت درست گلوله‌ها یک ماشه متفاوت و جدید هم برای اسلحه مذکور طراحی شده است.

در حالت عادی ماشه به یک زبانه مکانیکی متصل می‌شود و فشردن آن باعث آتش گرفتن باروت و حرکت گلوله می‌شود. اما در اسلحه جدید ماشه یک سوئیچ الکترونیکی است که سیگنالی را برای یک محرک الکترومغناطیسی که در پشت بلوک گلوله قرار دارد، ارسال می‌کند و در نتیجه تیرانداز می‌تواند به طور مجزا یا همزمان گلوله‌های مدنظر خود را شلیک کند. کاهش وزن، ابعاد، برخی پیچیدگی‌های فنی ازجمله مزایای تولید چنین اسلحه‌ای است. تولید اسلحه مذکور باسرمایه گذاری ۵۰۰ هزار دلاری صورت گرفته است.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=265140

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر