3

چه کسانی بازار شیر و شیرخشک را به هم زدند؟

  • کد خبر : 265158
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹

دو مقام مسئول با تکذیب کاهش ۲۵ درصدی تولید شیرخام در کشور از آزاد شدن واردات شیر خشک، کره و کاهش تعرفه واردات محصولات لبنی و شیرخشک انتقاد کردند.

 			 				 					چه کسانی بازار شیر و شیرخشک را به هم زدند؟ 				 			 		دو مقام مسئول با تکذیب کاهش ۲۵ درصدی تولید شیرخام در کشور از آزاد شدن واردات شیر خشک، کره و کاهش تعرفه واردات محصولات لبنی و شیرخشک انتقاد کردند.

به گزارش افق نیوز/ مدیرکل مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: در دو ماه اخیر اتفاقی نیفتاده که باعث کاهش تولید شیر شده باشد و بررسی های میدانی نشان می دهد تولید شیر ۱۱٫۷ درصد افزایش داشته و میانگین افزایش در کل کشور ۵٫۷ است.

وی افزود: کارخانجات تا دو ماه پیش، شیر را پس می زدند و نمی دانیم در این دو ماه برای شیر چه اتفاقی افتاده است، شیر محصولی فاسد شدنی است و به محض تولید باید به کارخانجات شیر خشک یا محصولات لبنی تحویل شود.
مدیرکل مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی گفت: محاسبات نشان می دهد که نهاده های دامی حدود ده درصد بهای تمام شده شیر را تشکیل می دهد.

عباسی گفت: با واردات نباید به صنایع لبنی و شیرخشک آسیب بزنیم و باید به سود منطقی و عرفی در همه بخش ها قانع باشیم و نباید دامدار متضرر شود.
مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران هم گفت: ۲۵ درصد واردات شیر که دو میلیون تن می شود برای کارخانجات عدد بزرگی است، مگر چه اتفاقی افتاده که این قدر کاهش تولید داشته باشیم.

مقدسی افزود: الان ما ۳۰ کارخانه تولید شیر خشک داریم و خودکفا شده ایم و سالانه ۱۵۰ تن شیر خشک تولید می شود.

رئیس انجمن صنفی گاوداران با بیان این که نباید فرافکنی کنیم افزود: ما در ۴ ماه نخست، ۳۱ میلیون دلار صادرات شیر خشک داشتیم و نیازی به واردات نیست اما می خواهند برای واردات ارز ۴۲۰۰ تومان بگیرند و تعرفه واردات را به ۶ درصد کاهش دهند ولی ما مخالفیم برای این که ما به اندازه کافی شیر و شیر خشک تولید می کنیم.

کلامی مدیرکل تنظیم بازار وزارت صنعت گفت: معتقدم نباید فرافکنی کنیم باید بپذیریم که شیر در سبد غذایی خانوار اهمیت دارد و اگر این کالا گران شود قطعا با کالای دیگر جایگزین می شود یا سهم آن در سبد خانوار کاهش خواهد یافت.

مدیرکل تنظیم بازار وزارت صنعت گفت: از هر ۱۱٫۵ کیلو شیر یک کیلوگرم شیرخشک و یک کیلو گرم خامه ۴۰ درصد چربی به دست می آید که در مجموع بهای تمام شده یک کیلو گرم شیر خشک حدود ۸ هزار تومان می شد اما الان حدود ۱۹ هزار تومان است، چرا به بهای واقعی تمام شده کالا توجه نمی شود.

باکری دبیر انجمن صنفی لبنی هم گفت: کاهش ارائه شیر به کارخانجات به تولید و ظرفیت شیرخشک ربطی ندارد و دبیر انجمن صنفی شیر خشک گفته که پارسال ۵ هزار تن شیر خام دریافت می کردند و امسال ۲۵۰۰ تن دریافت می کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=265158

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر