2

از سیستمی جدید شفر برای استقلال رونمایی شد

  • کد خبر : 265937
  • ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۶:۴۲

افق نیوز/ بررسی سیستمی که شفر و استقلال را از بحران خارج کرد

سرمربی استقلال با تغییر نفرات و با تغییر سیستم تیمش موفق شده از بحران اول فصل عبور کند و تیمش را دوباره به جاده موفقیت برگرداند.

تیم استقلال در هفته های اول فصل خوب نتیجه نمی گرفت که مهمترین دلیل آن عملکرد ضعیف این تیم در گلزنی بود اما سرمربی آبی ها در ۲ بازی برابر نفت مسجد سلیمان هم ترکیب خط حمله تیمش را تغییر داد و هم با تغییر سیستم تلاش کرد دوباره تیمش را به جاده موفقیت برگرداند.

شفر در طول ۲ بازی برابر نفت بازیکنانی مثل الحاجی گرو و مرتضی تبریزی را نیمکت نشین کرد تا فرصت به بازیکنان جوانی مثلصیادمنش و قائدی برسد که بتوانند درخشش خود را در ترکیب آبی ها نشان بدهند.

اما به جز این در ۲ بازی آخر در لیگ برتر و جام حذفی شفر سیستم تیمش را از ۱-۲-۳-۴ به ۲-۴-۴ تغییر داد تا این تیم شکل تهاجمی تری به خود بگیرد.

البته سیستی که شفر برای تیمش انتخاب کرده است نه سیستم ۲-۴-۴ لوزی است که برانکو در پرسپولیس از آن استفاده می کند بلکه سیستم تیم استقلال به ۲-۴-۴ باکس معروف است که در آن آبی ها با ۴ هافبک وسط و دو مهاجم به سمت دروازه حریف حمله می کنند.

در بازی تیم استقلال برابر نفت مسجد سلیمان در لیگ برتر علی کریمی و فرشید باقری به عنوان دو هافبک دفاعی بازی کردند و مهدی قائدی و فرشید اسماعیلی به عنوان دو هافبک وسط به خوبی الهیار صیادمنش و روح الله باقری را در خط حمله تغذیه کردند.

شفر از فصل قبل سعی داشت سیستم ۲-۴-۴ باکس را در تیمش اجرا کند اما به خاطر خصوصیت مشترک تیام و علی قربانی نمی شد همزمان از این دو در ترکیب اصلی استفاده کرد.

مهمترین حسن این سیستم حضور بازیکنان پرتعداد در مرکز زمین است که باعث می شود آبی ها در جنگ های میانه میدان برنده باشند و اجازه بازیسازی را به بازیکنان حریف ندهند.

 

خبر ورزشی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=265937

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر