2

اردوغان: کشورهای آفریقایی در مبادلات خود با ترکیه دلار را حذف کنند

  • کد خبر : 265975
  • ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰

رئیس جمهور ترکیه خواستار آن شد که بین کشورهای آفریقایی و ترکیه مبادلات تجاری، بدون دلار صورت بگیرد.

اردوغان: کشورهای آفریقایی در مبادلات خود با ترکیه دلار را حذف کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی ان تی وی، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در آنکارا و در گردهمایی همکاری‌های اقتصادی ترکیه و آفریقا سخنرانی کرد.

اردوغان در سخنان خود از کشورهای آفریقایی خواست تا با ترکیه در حوزه‌های تجاری و اقتصادی معامله کنند و در تمام معاملات بر پایه پول‌های ملی خود عمل کرده و دلار را حذف کنند.
وی در ادامه افزود: همکاری با کشورهای قاره آفریقا برای ترکیه اهمیت فراوانی دارد و ما تمایل داریم با همه کشورهای آفریقایی روابط دوستانه داشته باشیم و به همین دلیل در سال ۲۰۱۹ بزرگترین نشست مشترک اقتصادی با کشورهای آفریقایی را در استانبول برگزار خواهیم کرد.

رئیس جمهور ترکیه در مورد گستردگی فعالیت‌های دستگاه دیپلماسی کشورش گفت: تا ۱۰-۱۵ سال پیش کشور ما فقط در برخی از نقاط جهان توان آن را داشت که در حوزه دیپلماسی و سیاست خارجی فعالیت کند، اما امروز صاحب ششمین شبکه گسترده دیپلماسی جهان هستیم.

اردوغان در ادامه افزود: بزرگترین سفارتخانه ترکیه در جهان، در کشور آفریقایی سومالی قرار دارد و علاوه بر فعالیت‌های دیپلماتیک، در حوزه‌های دینی، خبری و فرهنگی نیز فعالیت‌های گسترده‌ای در سومالی داریم و افتتاح بزرگترین مرکز دیپلماسی ما در یک کشور آفریقایی، نشان دهنده آن است که تا چه اندازه به این قاره اهمیت می‌دهیم.

اردوغان در مورد مواضع کشورهای آفریقایی درباره اسرائیل گفت: در شرایطی که بسیاری از کشورهای جهان به شکل بی رحمانه به خاطر کوچکترین موارد ترکیه را مورد انتقاد قرار می‌دهند، اما در برابر جنایات اسرائیل سکوت می‌کنند. حال آن که کشورهای آفریقایی حامی فلسطین بوده و همواره به اقدامات اسرائیل اعتراض کردند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=265975

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر