2

«بمب خبری» جدید از حادثه خاشقچی در کنسولگری عربستان

  • کد خبر : 266055
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

افشاگر معروف به مجتهد می‌گوید پلیس ترکیه مدرک جدیدی از حادثه ناپدید شدن روزنامه‌نگار عربستانی در کنسولگری سعودی در استانبول به دست آورده که «بمب خبری» است.

«بمب خبری» جدید از حادثه خاشقچی در کنسولگری عربستان

افشاگر معروف به مجتهد می‌گوید پلیس ترکیه مدرک جدیدی از حادثه ناپدید شدن روزنامه‌نگار عربستانی در کنسولگری سعودی در استانبول به دست آورده که «بمب خبری» است.

به گزارش افق نیوز، حساب کاربری «مجتهد» در شبکه اجتماعی «توییتر»، معروف به افشاگر اسرار خاندان آل سعود، که گفته بود جزئیاتی که ترکیه در نتیجه تحقیقات در خصوص سرنوشت روزنامه‌نگار سعودی ناپدید شده در کنسولگری عربستان در استانبول منتشر خواهد کرد، برای پایان سیاسی ولی‌عهد سعودی کافی است، امروز اطلاعات جدیدی در این خصوص منتشر کرد.

روز سه‌شنبه دوم اکتبر نامزد جمال خاشقچی روزنامه‌نگار عربستانی اعلام کرد که نامزدش برای یک کار اداری به کنسولگری ریاض در استانبول مراجعه کرده، اما دیگر از ساختمان خارج نشده است. در حالی که مقام‌های ترکیه‌ای سه روز بعد گفتند قرائن حاکی از کشته شدن خاشقچی است، مقام‌های سعودی مدعی شده‌اند که از سرنوشت خاشقچی بی‌اطلاع هستند و او از کنسولگری خارج شده است.

مجتهد امروز پنجشنبه در دهمین روز ناپدید شدن خاشقچی نوشت «بمب خبری؛ فیلم سه ماهه دوربین‌های مداربسته کنسولگری عربستان در استانبول، به دست نیروهای امنیتی ترکیه افتاده است».

مجتهد توضیح داد: طبق این مدرک، فیلم مراجعه اول خاشقچی [روز جمعه ششم مهر/۲۸ سپتامبر] به کنسولگری و مراجعه دوم او و آنچه در کنسولگری اتفاق‌ افتاده و تا زمانیکه پلیس آنجا را محاصره کرده و آنچه در آنجا رخ داده و شاید اقدامات پاکسازی سرنخ‌ها را در بر می‌گیرد.

به گفته مجتهد «مقامات آمریکایی از طریق اقدامات سازمان سیا و اطلاعاتی قطعی که از مقامات ترکیه دریافت کرده‌اند، به یقین کامل رسیده‌اند که خاشقچی کشته شده و محمد بن سلمان مسئول مستقیم این مسئله است و [دونالد] ترامپ و [جراد] کوشنر (رئیس جمهور آمریکا و مشاور او) دریافته‌اند که نجات دادن بن سلمان محال است و باید راهی برای کناره‌گیری خود از او بیابند یا حداقل ضرر را به پایین‌ترین حد برسانند».

حادثه خاشقچی آنقدر بزرگ شده است که دامنه نگرانی از آن به سازمان ملل و «عفو بین‌الملل» و دولت آمریکا هم کشیده است. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز با بیان اینکه شخصا این موضوع را پیگری و نتیجه آن را به همه اعلام می‌کند گفته است که آنکارا موضوع خاشقچی را در بالاترین سطح پیگیری می‌کند و دادستانی کل ترکیه، این پرونده را مورد تحقیق و بازرسی قرار می‌دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=266055

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر