2

خاطره بازی با علی کریمی؛ از انتقال شبانه تا شب جنجالی+تصاویر

  • کد خبر : 266189
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶

یکی از مهمترین دلایل انتخاب علی کریمی به عنوان بهترین هافبک تاریخ جام ملت های آسیا بی شک به محبوبیت فوق العاده او برمی گردد.

یکی از مهمترین دلایل انتخاب علی کریمی به عنوان بهترین هافبک تاریخ جام ملت های آسیا بی شک به محبوبیت فوق العاده او برمی گردد.
از انتقال شبانه تا شب جنجالی
 علی کریمی در نظرسنجی کنفدراسیون فوتبال آسیا عنوان بهترین هافبک تاریخ آسیا را مال خود کرد. به همین بهانه مرور کردیم چند عکس تاریخی از او را…
ماجرای کاپیتانی
علی کریمی و کارلوس کی‌روش در یک قاب. چقدر خوب بودند و چقدر بد شدند. یادمان هست کریمی، کی‌روش را همیشه در اردو coach صدا می‌کرد. شاید اولین جرقه اختلاف از ماجرای کاپیتانی شروع شد. کارلوس یک روز بعد از ناهار، نکونام و کریمی را به اتاقش صدا کرد و گفت: «تصمیم من این است جواد کاپیتان باشد.» کریمی البته دلخور نشد. علی مدتی هم در تیم ملی بود و بازی می‌کرد و بعد از خداحافظی هم دستیار کارلوس شد. این همکاری هم چند ماهی ادامه پیدا کرد ولی در آستانه جام ملت‌های استرالیا کریمی به دلیل رفتار‌هایی که تصور می‌کرد بی‌احترامی به او است، گذاشت و رفت. تا همین سال قبل همه چیز اوکی بود تا اینکه در دعوای برانکو و کی‌روش، او پشت مربی کروات درآمد و خلاصه جنجال به پا شد و هنوز هم رابطه این دو شکرآب است.
از انتقال شبانه تا شب جنجالی
خدا دایی را بغل کرده
یک عکس قدیمی از علی کریمی با ریش‌های مدل جدید. آن روز‌ها این ریش‌ها مد بود. این تصاویر مربوط به دورانی است که او در پرسپولیس بود. احتمالاً این همان عکسی است که برای مصاحبه معروفش در هفته‌نامه تماشاگران گرفتند که در آن گفته بود خدا دایی را بغل کرده، چون با قلم‌بند هم بزند توپش گل می‌شود.
از انتقال شبانه تا شب جنجالی
داغ کردن جادوگر
نقطه مقابل هم. بی‌شک تاج در سال‌های حضورش در ریاست فدراسیون، بیشترین فشار را از جانب علی کریمی احساس کرده است. او سفت و سخت پای حرف‌هایش علیه رئیس فدراسیون ایستاده و هنوز هم قصد عقب‌نشینی ندارد، چون گهگاه در کانالش کار‌های تاج را نقد می‌کند. این دو حتی بعد از جنگ اول دیدار داشتند و کریمی گفته بود نباید این دیدار رسانه‌ای شود، اما رسانه‌ای شد تا کریمی خیلی زود دوباره داغ کند.
از انتقال شبانه تا شب جنجالی
فرهاد رفت و کریمی ماند
فرهاد و علی بی‌شک دو چهره‌ای هستند که طرفداران استقلال و پرسپولیس بیشترین کری‌خوانی را با آن‌ها می‌کنند. این تصویر مربوط به زمانی است که کی‌روش تصمیم گرفت سرانجام فرهاد مجیدی را پس از درخشش در استقلال به تیم ملی دعوت کند. آن روز سوژه تمرین کنار هم قرار گرفتن چهره محبوب آبی‌ها و قرمز‌ها بود. بعد‌ها مجیدی خیلی زود از تیم ملی رفت. یک شب از اردو به بهانه دندانپزشکی خارج شد و دیگر برنگشت. فرهاد آن کار را کرد ولی این روز‌ها با کی‌روش خیلی رفیق است و علی کریمی که خیلی با کی‌روش رفیق بود و حالا به شدت با یکدیگر زاویه دارند.
خاطره بازی با علی کریمی؛ از انتقال شبانه تا شب جنجالی
رسم آلمانی
یکی از تصاویر به یادماندنی علی کریمی که اگر سرچ کنید در اینترنت زیاد آن را می‌بینید. این تصویر مربوط به زمانی است که او تازه به بایرن‌مونیخ ملحق شده بود. آن زمان رسم بود همه این عکس‌ها را می‌گرفتند و کریمی هم با این ژست و این لباس جلوی دوربین حاضر شد.
از انتقال شبانه تا شب جنجالی
شب جنجالی
مناظره تلویزیونی علی کریمی با ساکت در فدراسیون که کلی جنجال به پا کرد. البته جنجال اصلی زمانی اتفاق افتاد که کی‌روش برای عادل پیامکی با این محتوا فرستاد که اتهامات او بزدلانه است. کریمی تصور کرد کارلوس او را بزدل خطاب کرده و خلاصه جنگی به راه افتاد که انگار انتها ندارد.
از انتقال شبانه تا شب جنجالی
تفنگداران
سه تفنگدار پرسپولیس کنار هم. علی کریمی، حامد کاویانپور و علی انصاریان همیشه در پرسپولیس و تیم ملی هم‌اتاق بودند. الان ظاهراً فقط یک تفنگدار با علی رابطه دارد و خبری از دوستی کریمی و کاویانپور نیست. درباره خراب شدن رابطه این دو شایعه زیاد است.
از انتقال شبانه تا شب جنجالی
عکس قدیمی
علی کریمی در ۱۴ سالگی. او عضو تیم منتخب نوجوانان تهران بود و شماره ۱۵ را می‌پوشید، اما با شماره ۸ جاودانه شد.
از انتقال شبانه تا شب جنجالی
دریبل‌های بی‌نظیر
یک جام ملت‌های به یادماندنی. کاش هیچ‌وقت تمام نمی‌شد. علی کریمی جادو می‌کرد و همه در ایران لذت می‌بردند. تیم ملی بی‌نظیر بود. در پایان جام ملت‌های چین، کریمی همراه با نبیل بازیکن بحرین آقای گل مسابقات شد. او عنوان بهترین بازیکن جام را هم مال خود کرد. کریمی با دریبل‌های بی‌نظیرش هواداران فوتبال را عاصی کرده بود.
از انتقال شبانه تا شب جنجالی
آشتی تصنعی
دو مخالف همیشگی! علی کریمی یک بار گفته بود: «چه دلیلی دارد حتماً من و علی دایی رفیق باشیم؟» این دو یک بار خیلی تصنعی آشتی کردند و بعد‌ها مشخص شد مشکلات زیاد است. در دوران حضور دایی روی نیمکت ایران، وقتی تیم اردویی در اردبیل بود و سرمربی در تهران بود، کریمی مصاحبه تندی کرد و فدراسیون او را کنار گذاشت. بعد‌ها دایی، کریمی را دعوت کرد ولی او دعوت سرمربی تیم ملی را رد کرد. این دو همین حالا هم رابطه خوبی ندارند.
از انتقال شبانه تا شب جنجالی
انتقال شبانه
کریمی در دوران حضور در فتح. بعد از درخشش در این تیم، او با پیشنهاد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس روبه‌رو شد. کمی بعد، در جام فوتسال رمضان، چون استقلالی‌ها به او فحش دادند، به سمت پرسپولیسی‌ها متمایل شد. البته در همان جام دایی و کریمی دعوایشان شد، چون جادوگر به مهاجم نوک تیم ملی لایی انداخته بود. فتح‌ا… زاده همیشه با حسرت می‌گوید با کریمی تمام کرده بودند و صادق درودگر او را شبانه به پرسپولیس برد.
از انتقال شبانه تا شب جنجالی
نمی‌خواست برود!
این هم یکی از بهترین تصاویر به جا مانده از علی کریمی. او توانست عنوان بهترین بازیکن سال آسیا را از آن خود کند. درباره سفر او به مالزی برای گرفتن جایزه اش هم داستان زیاد بود. مثلاً می‌گفتند علی حتی نمی‌خواسته برود و خلاصه به زور جلالی مدیربرنامه اش عازم شد و جایزه اش را گرفت.
از انتقال شبانه تا شب جنجالی
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=266189

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر