2

استقلال و حسرتی که ۱۰ ساله می‌شود!

  • کد خبر : 266264
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴

این فصل هم با توجه به روند فعلی بعید به نظر می‌رسد که تبریزی و باقری و مهاجمان خارجی بتوانند تغییری در این عادت چندین ساله خط حمله استقلال بوجود بیاورند و این بحران همچنان ادامه خواهد داشت

آمار نشان می‌دهد که چندین فصل است که مهاجمان استقلال نتوانسته‌اند جایی درمیان برترین گلزنان لیگ داشته باشند.
Image result for ‫استقلال‬‎

افق نیوز/ بحران و خط حمله استقلال فقط این فصل همنشین هم نیستند. این دو چندین سال است که رفاقت سختی را با هم آغاز کرده و گویا تمایلی به جدایی ندارند. آمار نشان می‌دهد که چندین فصل است که مهاجمان استقلال نتوانسته‌اند جایی درمیان برترین گلزنان لیگ داشته باشند. در این میان هیچ راهکاری از جمله خرید مهاجمان خارجی، خرید مهاجمان برتر لیگ و هافبک‌های گلزن هیچ کدام جواب نداده است. شاید در مقاطعی تیام یا سجاد شهباززاده توانستند این بحران را برای مدت کوتاهی حل کنند اما آنها هم راهی به بالای جدول گلزنان لیگ پیدان نکردند تا هواداران استقلال علاوه بر این که در این چند فصل قهرمانی را ندیده‌اند، در جدول گلزنان هم همچنان در انتظار یک موفقیت انفرادی باشند.

در چهار فصل اخیر تعداد گل‌های مهاجمان استقلال دورقمی نشده است. نگاهی به لیست بهترین گلزن استقلال در فصل‌های گذشته نشان می‌دهد که در چند فصل گذشته سجاد شهباززاده با ۱۲ گل بهترین گلزن استقلالی‌ها بوده است و بعد از آن دیگر مهاجمان آبی نتوانسته‌اند آمار خوبی به جای بگذارند. تیمی که در بعضی از فصول بهترین گلزنانش نه مهاجمان که هافبک‌ها بوده‌اند یا مثل امسال یک مدافع به نام وریا غفوری جور مهاجمان را کشیده است.

فصل گذشته علی قربانی با ۶ گل این عنوان را از آن خود کرد. بازیکنی که با توجه به دقایق حضورش در زمین تقریبا هر ۲۶۲ دقیقه یک گل زده است. با این حال نه شفر اعتقاد چندانی به این مهاجم داشت و نه چندان محبوب سکوها و هواداران بود و به همین دلیل فرصت بیشتری به او نرسید تا شاید بتواند با دورقمی کردن گل‌هایش در جدول بهترین گلزنان رده‌های بالاتری را از آن خود کند.

در لیگ شانزدهم اوضاع استقلال بهتر بود. اگرچه در آن فصل هم بهترین گلزن این تیم یعنی کاوه رضایی فقط ۷ گل زده بود اما امید ابراهیمی هم با همین تعداد گل توانسته بود تعداد گل‌های زده این تیم را بهبود بخشیده و این تیم را از فقر گل نجات دهد. امید ابراهیمی فصل بعد این عنوان را به تنهایی به دست آورد تا با بهترین گلزن شدن یک هافبک دفاعی اتفاق عجیبی در آمارهای باشگاه استقلال رقم بخورد. ابراهیمی بیشتر از قربانی و رضایی و با ۱۰ گل زده این عنوان را به دست آورد. سجاد شهباززاده با ۱۲ و محمد قاضی با ۷ گل دیگر گلزنان برتر استقلال در لیگ‌های چهارده و سیزده بودند.

این فصل هم با توجه به روند فعلی بعید به نظر می‌رسد که تبریزی و باقری و مهاجمان خارجی بتوانند تغییری در این عادت چندین ساله خط حمله استقلال بوجود بیاورند و این بحران همچنان ادامه خواهد داشت. آرش برهانی در لیگ هشتم آخرین آقای گل استقلالی‌ها بود و از آن فصل تا الان خبری از یک گلزن شش‌دانگ نیست و حسرت آنها برخلاف تعداد گل‌های مهاجمان‌شان در این فصل‌ها دو رقمی شد.

خبر ورزشی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=266264

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر