وی ادامه داد: بدیهی است هدف از تمامی اقدامات صورت گرفته در حوزه فناوری اطلاعات تسهیل در خدماترسانی به مردم و افزایش رضایتمندی عمومی است.
وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: حسن رفتار همکاران قضایی با مردم و اعتماد کامل و بدون شائبه مردم به سلامت کامل کارکنان قوه قضاییه، انجام دادرسی عادلانه و اطمینان عمومی از انجام آن، صبر و حوصله همکاران در جهت استماع اصحاب دعوا، اطمینان مردم از رسیدگیهای حرفهای به پروندهها و به دور از تاثیرپذیری از هیجانات اجتماعی و جریانات سیاسی و… از عوامل مهم در گسترش رضایتمندی است.
آوایی با بیان اینکه از نظر تقنینی ضعف داریم، گفت: ظرفیت انجام تغییرات بیشتر برای رسیدن به اهدافی که در راستای عدالت قضایی در نظر گرفته شده در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه وجود دارد و انشالله در این مسیر با موفقیت حرکت کنند.
وزیر دادگستری با اشاره به توسعه مدیریت پرونده قضایی، تصریح کرد: پیشگیری از بروز مفاسد احتمالی، افزایش دقت در روند دادرسی، جلوگیری از سفرهای غیرضروری، رفع اطاله دادرسی و دسترسی آسان به خدمات قضایی از اهداف طرح خدمات الکترونیک قضایی است.