4

بهمنی: شیوع طاعون دامی در طالقان بررسی می‌شود

  • کد خبر : 266415
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی، گفت: تاکنون اطلاعاتی در زمینه شیوع بیماری طاعون نشخوار کنندگان دریافت نکرده‌ام اما مباحث لازم را برای انجام تحقیقات ارسال کرده‌ و طی دو روز آینده پاسخ آنها را اعلام می‌کنم.

افق نیوز/ محمود بهمنی در خصوص شیوع طاعون نشخوار کنندگان کوچک در منطقه طالقان استان البرز، اظهار داشت: به صورت رسمی تا کنونی آمار و اطلاعاتی را در زمینه شیوع طاعون نشخوار کنندگان کوچک در منطقه طالقان دریافت نکرده‌ام، مباحث را برای انجام تحقیقات لازم ارسال کرده‌ام و طی دو روز آینده پاسخ آنها را اعلام می‌کنم.

گفتنی است در هفته‌های گذشته اخباری در خصوص شیوع طاعون نشخوار کنندگان کوچک در منطقه طالقان استان البرز و مشاهده تلفات ۱۷ راس کل و بز بر اثر این بیماری منتشر و موجب نگرانی برخی از دوستداران و فعالان محیط زیست و دامداران شد.

لازم به ذکر است بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک مشترک بین دام و انسان نیست و خطری در این زمینه ندارد و بر اساس گفته کارشناسان عامل این بیماری خارجی است و به دلیل وسیع بودن مرز‌های کشور و عدم کنترل دقیق به راحتی به دام‌های داخلی انتقال پیدا می‌کند.

پیش‌تر در این خصوص علی ابراهیمی نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت، اظهار داشته است: شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک به دلیل سرایت سریع تلفات نسبتا بالا دارد و باید با قرنطینه به موقع مانع از شیوع  و گسترش این بیماری شویم. اما متاسفانه این بیماری در میان دام‌های وحشی غیر قابل کنترل بوده و باید به صورت طبیعی مهار شود. امیدواریم سازمان دامپزشکی برای کنترل این بیماری دقت بیشتری کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=266415

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر