1

عجایب استانبول و گرجستان

  • کد خبر : 266731
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷

تقریبا هر جایی از شهر که کمی هم علف و سبزه دارد

عجایب استانبول

خیابان های سرسبز مملو از گل لاله

تقریبا هر جایی از شهر که کمی هم علف و سبزه دارد، سعی شده است تا به زیبایی دکور و تزیین شود و به آن شکلی داده شود و این نشان دهنده ی این موضوع است که مردم و مسئولین شهر حتی به کوچکترین و ریزترین نکات هم اهمیت می دهدند. پس وقتی شهری به این زیبایی شما را با آغوش باز می پذیرد، آیا می توانید به آن نه بگویید؟

 

خدمه ی رستوران ها، کافه ها و

ممکن است تا حالا زیادی شنیده باشید که مشتری ها در استانبول خیلی مورد احترام هستند اما تا خودتان آن را تجربه کنید، باورتان نمی شود. از رستوران ها گرفته تا کافه های کوچک و فروشگاه ها، فروشنده ها واقعا به خریداران و مشتری ها احترام می گذارند.

 

چانه زنی

شاید شما از آن دسته افرادی باشید که با چانه زنی غریبه اید و یا اصلا دوست ندارید اما وقتی وارد استانبول می شوید، مخصوصا در بازار استانبول، به طور اتوماتیک این کار را یاد می گیرید حتی اگر تا قبل از آن هیچ وقت انجام ناده باشید! سری به بازار بزرگ استانبول بزنید و ببینید چطور می توان با بقیه بطور مصالحت آمیزی بحث کرد! مطمئن باشید دیدن چگونگی ارتباط مردم با هم، تجربه ی شیرین و جالبی است.برای آشنایی با قیمتهای بیشتر در مورد تور استانبول و همچنین دریافت جزئیات قیمت تور ارزان و لحظه آخری  به سایت سفر باتو مراجعه کنید.

بزرگ ترین پل معلق در استانبول

 

عریض‌ ترین پل معلق جهان به نام یاووز سلطان سلیم در استانبول روز جمعه، ۵ شهریور گشایش یافت. این پل با ۵۹ متر عرض و ۷۳ متر ارتفاع از سطح دریا دو قاره اروپا و آسیا را به یکدیگر متصل می‌ کند. یکی از ستون‌ های این پل در منطقه‌ آسیایی شهر استانبول در محله پویرازکوی منطقه بی‌ کوز و ستون دیگر در منطقه‌ ی اروپایی در محله غریبچه منطقه ساری‌ یر قرار گرفته است.

 

پل یاووز سلطان سلیم که سومین پل بزرگ تنگه بسفر در ترکیه است دارای ده لاین تردد است که هشت لاین آن به خودروها به ویژه کامیون‌ها است و دو لاین دیگر به تردد قطار های سریع‌ السیر اختصاص یافته است. این پل بلندترین پل در جهان است که قطارها از آن عبور می‌ کند، همزمان با بهره‌ برداری از آن اتوبانی به طول صد کیلومتر نیز گشایش می‌ یابد.

برای ساخت این پروژه چیزی حدود ۳ میلیارد دلار توسط بخش خصوص هزینه شده است. پیش‌ بینی می‌ شود از سومین پل معلق شهر دیدنی استانبول روزانه ۱۳۵ هزار خودرو عبور کنند و این سازه نقطه‌ ای برای اتصال ترکیه با قدرت‌ های اقتصادی شود

عجایب گرجستان

اسم این کشور در واقع گرجستان نیست!

 

برعکس عقاید معمول خیلی از مردم گرجستان کشور خودشان را به نام «ساکارتولو» می شناسند. مشخص نیست که اسم گرجستان از کجا آمده اما به نظر می آید که جنگ های صلیبی در قرون وسطی باعث این اتفاق بوده است .

این کشور یکی از مرتفع ترین کشورهای اروپاست

این یعنی شما در این کشور با مناظری خیره کننده، آب و هوای مطبوع کوهستانی و پیست های مناسب برای اسکی روبرو هستید. برای زمستان سال آینده کوه های آلپ را فراموش کنید و به کوه های قفقاز بروید دامنه های این کوه محل مناسبی برای اسکی است و قیمت آن هم نسبت به آلپ خیلی کمتر است.

قیمت ها بسیار ارزان است

طبق داده های بزرگ ترین دیتا بیس جهانی، گرجستان هفتمین کشور ارزان جهان است و این خبر خوبی برای انگلیسی هایی است که قدرت خریدشان با کم ارزش شدن پوند پایین آمده است!

گرجستان سرزمین ساکنان اولیه ی اروپا

تحقیقات باستان شناسی دیمانیسی قدیمی ترین جمجمه ی انسان را در قفقاز یافته است. بر اساس این تحقیقات، انسان برای سفر از آفریقا به اروپا، از گرجستان عبور نموده است. این دو جمجمه ی ۱٫۸ میلیون ساله، بقایایی از یک زوج گرجی با نام ززوا و اِمزیا هستند. از این حیث یکی از عجایب گرجستان این است که این کشور سرزمین مردم اولیه ی اروپا می باشد. در سفر با تور گرجستان سری به این پل بزنید.

 

هیچ کس به جز گرجی ها به زبان گرجی سخن نمی گوید

یکی دیگر از حقایق جالب در مورد گرجستان این است که زبان گرجی در میان ۱۴ زبان منحصر به فرد دنیا قرار می گیرد. زبان گرجی حروف الفبای مختص به خودش را دارد. متون گرجی از بدو ایجاد متشکل از سه زبان مختلف بود:

 

نوسخوری

آسومتارولی

مخدرولی

 

حروف الفبایی که امروزه گرجی ها استفاده می کنند در مجموع ۳۳ حرف هستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=266731

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر