1

زیباترین لحظه، زمانی است که انسان مبتنی بر باورهای خود از منافع شخصی گذشت و به دیگران کمک می کند

  • کد خبر : 266840
  • ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه افزایش تخت های بیمارستانی، مراکز درمانی و تشخیص پزشکی موجب افتخار نیست، گفت: افتخار آن است که بیماری ها به واسطه ارتقای فرهنگ جامعه کاهش یابد.

به گزارش افق نیوز/ حسن قاضی زاده هاشمی پنجشنبه شب در اختتامیه اولین جشنواره مهر سلامت در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، نقش هنر هفتم (سینما) را در پیشگیری بیماری ها و ارتقای فرهنگ بهداشت و سلامت جامعه بی بدیل دانست و افزود: برای فرهنگ سازی در حوزه سلامت و بهداشت باید به سمت اهل فرهنگ و هنر دست نیاز دراز و از این ظرفیت استفاده کرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: کار خیر در بخش بهداشت و درمان تنها به ساخت و ساز و خرید تجهیزات بهداشتی و درمانی خلاصه نمی شود، بلکه حتی یک کلام محبت آمیز به بیمار و بالابردن فرهنگ جامعه، کار خیر است.
وی با اشاره به اینکه اهالی فرهنگ و هنر نقش تاثیرگذاری در اصلاح رفتار افراد جامعه دارند، تصریح کرد: بسیاری از مشکلات، ریشه در رفتار ما دارد و فرهنگ سازی برای اصلاح رفتارها موجب کاهش مشکلات در عرصه های سیاست و اجتماع می شود. بنابراین همواره اهل فرهنگ و هنر باید تجلیل شوند.
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه سوژه های خیریه در بخش سلامت بسیار زیاد است، افزود: امروز فناوری های ارتباطی و تلفن های هوشمند همراه فرصتی را فراهم کرده است تا صحنه ها و سوژه های مد نظر افراد در هر مکان و زمانی در قالب تصویر ماندگار شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به گستره فعالیت های خیریه سلامت در کشور، افزود: خیران سلامت با گمنامی در دور افتاده ترین نقاط کشور به رفع نواقص می پردازند.
وی اظهار کرد: تنها جایی که اعتیاد خوب است، عرضه کار خیر است و بی شک کسی که یک بار لذت و شیرینی کار خیر را درک کند، این عرصه را رها نمی کند.
قاضی زاده هاشمی افزود: زیباترین لحظه، زمانی است که انسان مبتنی بر باورهای خود از منافع شخصی گذشت و به دیگران کمک می کند.
وی با اشاره به جایگاه اصفهان در عرصه انجام کارهای خیر، اضافه کرد: روزی جوانان اصفهان با گذشت از جان و مال خود بزرگترین خیر را در دفاع از اسلام، کشور و جمهوری اسلامی رقم زدند و امروز نیز در قالب خیریه های متعدد به ساخت و ساز و تهیه تجهیزات درمانی و حمایت از بیماران می پردازند.
وزیر بهداشت اظهارداشت: وسعت فعالیت های خیر در اصفهان آن قدر زیاد است که چند روز برای بازدید از آنها فرصت می خواهد.
اولین جشنواره کشوری فیلم کوتاه «مهر سلامت» با هدف بهره گیری از هنر سینما در عرصه سلامت از ۲۳ تا ۲۶ مهرماه در اصفهان برگزار شد.
این جشنواره در چهار بخش داستانی، مستند، فیلم و بخش ویژه دانش آموزی برگزار شد که در بخش داستانی آن ۳۷۲ اثر، در بخش مستند ۲۱۶ اثر، در بخش فیلم ۲۷۲ اثر و در بخش ویژه دانش آموزی ۶۰ اثر به مدت سه روز در سینما سوره حوزه هنری اصفهان و سالن چهلستون پردیس سینمایی این شهر اکران شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=266840

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر