5

مخالفان دولت ایتالیا معتقدند که این کشور بر خلاف پیمان‌های بین‌المللی، میزبان کلاهک‌های اتمی امریکا است.

  • کد خبر : 2673
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۹:۵۵

پیرفلیچه زاتزرا نماینده حزب “ارزش‌های ایتالیا” گفت، با وجود مخالفت ۶۵ درصدی مردم این کشور با استفاده از انرژی هسته‌ای در سال ۱۹۸۷، هنوز خاک ایتالیا عاری از مواد هسته‌ای نشده و همچنان زباله‌های اتمی در خاک این کشور وجود دارد. وی با انتقاد از دولت سیلویو برلوسکنی نخست وزیر ایتالیا گفت، این کشور به […]

پیرفلیچه زاتزرا نماینده حزب “ارزش‌های ایتالیا” گفت، با وجود مخالفت ۶۵ درصدی مردم این کشور با استفاده از انرژی هسته‌ای در سال ۱۹۸۷، هنوز خاک ایتالیا عاری از مواد هسته‌ای نشده و همچنان زباله‌های اتمی در خاک این کشور وجود دارد.

وی با انتقاد از دولت سیلویو برلوسکنی نخست وزیر ایتالیا گفت، این کشور به محل نگه‌داری بمب‌های حاوی مواد رادیواکتیو امریکا تبدیل شده است.

زاتزرا گفت، براساس برآوردهای پنتاگون، قدرت تخریب بمب‌های انبار شده در ایتالیا، ۹۰۰ برابر انفجار اتمی هیروشیما و ناکازاکی ژاپن است و می‌تواند نیمی از خاک ایتالیا را نابود کند.

امریکا پس از جنگ جهانی دوم، ۹۰ کلاهک اتمی در پایگاه‌های خود در خاک ایتالیا مستقر کرده است.

وی همچنین با اشاره به این که دولت ایتالیا حق مداخله در نحوه بکارگیری و استفاده از کلاهک‌های مذکور را ندارد گفت، رئیس جمهوری امریکا می‌تواند در هر لحظه‌ای با اراده خود و بدون اجازه از مقامات ایتالیا، از این کلاهک‌ها استفاده کند.

زاتزرا همچنین گفت، در ایتالیا حدود ۲۳۵ تن زباله هسته‌ای خطرناک با درجه بندی سه، و ۹۰ درصد پرتوزایی وجود دارد که در فضای باز قرار دارد و بدون مراقبت و حداقل ایمنی به حال خود رها شده است.

این در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین برای زباله‌های درجه دو که ۱۰ درصد رادیو اکتیویته دارند، پیشنهاد ساخت انبارهای ویژه برای نگه‌داری به مدت سه قرن را مطرح کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2673

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر