1

برانکویی که در آستانه اخراج بود نماد غرور و تعصب ” پرسپولیسی ها ” شد !

  • کد خبر : 267538
  • ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴

افق نیوز/ از آن زمان بود که صدرنشینی پشت صدرنشینی و قهرمانی پشت قهرمانی برای پرسپولیسی‌ها تکرار و تکرار شد و اگر این تیم کمی خوش‌شانس‌تر بود با برانکو در قهرمانی لیگ برتر هت‌تریک می‌کرد.

ابراهیم ماجد - پرسپولیس - برانکو - میثم علیپور - تیم فوتبال پرسپولیس - رامین رضاییان - برانکو کامبیز دیرباز - روزنامه الرایه - باشگاه پرسپولیس - تیم پرسپولیس - برانکو - سیروان خسروی

پرسپولیس با برانکو موفق شد به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد و تاریخ سازی کند.

ماجراجویی‌های شاگردان برانکو در آسیا همچنان ادامه دارد. سرمربی پرسپولیسدستش روی نیمکت خالی است و فقط به اندازه یک تیم در داخل میدان بازیکن آماده دارد اما شق‌القمر می‌کند و همچنان تیمش در قاره کهن می‌تازد. دستاوردهای سرمربی کروات امروز به اندازه‌ای هست که می‌توان یک‌تنه نامش را در صدر کتاب تاریخ پرسپولیس به‌عنوان نمادی از غرور و افتخارآفرینی به ثبت رساند.

فلش بک؛ مصاحبه تاریخی حمیدخان و بازگشت برانکو
خیلی به گذشته‌های دور این تیم کاری نداریم؛ چهار فصل پیش پرسپولیس کار را با حمید درخشان آغاز کرد، اما ضعیف‌ترین مربی تاریخ قرمزها با نتایج درخشان، پرسپولیس را تا مرز نابودی‌ کشاند. هنوز مصاحبه تاریخی حمیدخان سرخ‌ها را به یاد داریم که قرار بود تا سر حد مرگ در تیم بماند، اما درخشان وقتی خبر مذاکره جدی مسئولان باشگاه و برانکو ایوانکوویچ را شنید به عهد خود وفا نکرد و بعد از چند روز کش و قوس از این تیم استعفا کرد تا برانکو ایوانکوویچ کروات هدایت پرسپولیس را در دست بگیرد.

برانکو نماد غرور و تعصب
برانکو حدود یک نیم‌فصل فرصت داشت اما او هم با تیمی که درخشان بسته بود توفیقی به دست نیاورد و در همان نیم‌فصل بعد از چهار شکست پیاپی در آستانه اخراج قرار گرفت اما خواسته هواداران در آن روزهایی که تند و تند برای نیمکت سرخ‌ها سرمربی انتخاب می‌شد، باعث شد تا برانکو بماند و امروز نماد غرور و تعصب سرخ‌ها باشد! خیلی به فصل اولی که برانکو هدایت سرخ‌ها را برعهده گرفت کاری نداریم؛ تیم براساس تفکرات تاکتیکی او بسته نشده بود و باندبازی و حاشیه در این تیم غوغا می‌کرد! ولی کتاب افتخارات پرسپولیس از زمانی قطورتر شد که برانکو فصل جدید را با سرخ‌ها آغاز کرد. از آن زمان بود که صدرنشینی پشت صدرنشینی و قهرمانی پشت قهرمانی برای پرسپولیسی‌ها تکرار و تکرار شد و اگر این تیم کمی خوش‌شانس‌تر بود با برانکو در قهرمانی لیگ برتر هت‌تریک می‌کرد.

کارخانه آقای‌گل‌ سازی
برانکو از روزی که آمد ساختار را درست کرد و در قالب یک سیستم درست و اصولی، تیمش را بنا کرد. در این سیستم اسم بازیکن مهم نبود و چه بسا او از چوب خشک هم آقای گل می‌ساخت! امثال طارمی‌ها را تا قبل از پرسپولیس کسی نمی‌شناخت اما معجزه برانکو در پرسپولیس و قرار گرفتن بازیکن در ساختاری که مرد کروات ساخته بود باعث می‌شد تا هر بازیکنی در هر سطحی در مسیر کسب موفقیت برای سرخ‌ها، قسمتی از پازل تاکتیکی کادرفنی باشد. ورود بازیکنان ناشناس مانند علیپورها، انصاری‌ها، مصلح‌ها و محرمی‌ها که بعده‌ها پدیده فوتبال ایران می‌شدند از یک سو و خروج ستاره‌هایی که خواب‌نما شده و خود را بزرگ پرسپولیس می‌پنداشتند از سوی دیگر هر از گاهی هواداران را نگران می‌کرد اما درنهایت ایمان و اعتقاد به برانکو باعث می‌شد تا همواره با هر وضعیتی، امید در اردوی پرسپولیسی‌ها حرف اول و آخر را بزند.

روزهای قابل تصور
مخلص کلام اینکه از همان روزهایی که برانکو بنای پرسپولیس نوین را بنا نهاد، می‌شد این روزها را دید و این نتایج را پیش‌بینی کرد! آن زمانی که پرسپولیس با تفاضل گل از رسیدن به قهرمانی بازماند، امروز را می‌دیدیم؛ آن زمانی که پرسپولیس در قهرمانی لیگ برتر دبل کرد و با وجود پنجره بسته موفق شد به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند، فینالیست شدن این تیم را در آینده‌ای نزدیک متصور بودیم؛ آن روزی که برانکو در ورزشگاه آزادی استقلال را به مسلخ کشید هم می‌دانستیم که این تیم بالاخره یک روز آقای ایران و آسیا خواهد شد و حالا امروز همان روز است!

پرسپولیسی‌ها مزد صبر و ثبات و برانکو هم ثمره ساختار و بنای درستی که بنا نهاده است را امروز گرفته و فارغ از هر نتیجه‌ای که برای این تیم در فینال به دست بیاید، باید پرسپولیس را همین امروز آقای آسیا بنامیم و به احترامش کلاه از سر برداریم! حالا هم اگر برانکو ایوانکوویچ بماند و همین روال ادامه داشته باشد، می‌توان موفقیت تیمش را در آینده‌ای نزدیک نیز در جام باشگاه‌های جهان متصور بود!

منبع: فرهیختگان

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=267538

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر