وی اظهار داشت: ما مورد‌های خاصی را که در این چند وقت به سمت خاک عراق با خودروی سواری می‌رفتند مثلا جانبازان،معلولان و یا افرادی که شرایط خاصی را داشتند، با طرف عراقی صحبت کردیم و در همین چند روزه در مرز شلمچه سواری‌هایی هم موردی فرستادیم و آن‌ها هم پذیرفته است.

مدیر گمرک شلمچه افزود: طرف عراقی بیشترین دغدغه اش، مسیر‌ها و جاده‌هایی است که از شلمچه به سمت بغداد می‌روند و باعث شلوغی و مشکلات جاده می‌شوند را مطرح می‌کردند و می‌گفتند شرایط اتوبوس، مینی بوس و ون برایشان بهتر است.

وی با بیان اینکه از روز‌های گذشته در رابطه با ممنوعیت خروج سواری از مرز شلمچه اطلاع رسانی شده، گفت: چند روز قبل از اربعین طی جلساتی که با طرف عراقی داشتیم، ممنوعیت خروج سواری از مرز شلمچه مطرح شد و ما نیز رسانه‌ای مطرح کردیم، ولی مرز مهران خودرو‌های سواری ممنوع نبودند و می‌توانستند از مهران وارد عراق شوند.

معماری به ارائه آماری از خروجی‌های مرز شلمچه پرداخت و عنوان کرد: کامیون‌های مواکب که آذوقه و وسایل لازم را بهکربلا و نجف منتقل می‌کردند تا به امروز در حدود ۷۶۳ کامیون از مرز شلمچه خارج شدند و اتوبوس، مینی بوس و ون‌های کشور‌های غیر ایرانی که از مرز شلمچه وارد عراق شدند ۷۳۳ دستگاه بودند و خودر‌های ایرانی که بیشتر شامل اتوبوس، مینی بوس و ون بوده و تعداد اندکی هم سواری بوده ۲۶۶ دستگاه بوده است.