1

دردسر بزرگ در فینال لیگ قهرمانان آسیا!

  • کد خبر : 267901
  • ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰

در آستانه دیدار پرسپولیس و کاشیما آنتلرز در فینال لیگ قهرمانان آسیا صحبت ها برای حضور دوباره بانوان تماشاگر در استادیوم آزادی بالا گرفته است.

ورود زنان به استادیوم آزادی

در آستانه دیدار پرسپولیس و کاشیما آنتلرز در فینال لیگ قهرمانان آسیا صحبت ها برای حضور دوباره بانوان تماشاگر در استادیوم آزادی بالا گرفته است.

ورزش ۱۱  – با توجه به اعلام ممنوعیت نهایی از سوی دادستانی کشور برای حضور زنان در تمامی استادیوم های کشور، فدراسیون فوتبال ایران از موضع قبلی خود کوتاه آمد تا دیگر هیچ صحبتی را برای مهیا کردن شرایط حضور زنان در ورزشگاه آزادی و تماشای دیدار پرسپولیس و کاشیما را به میان نیاورد، به طرزی که این موضوع به طور کامل به دست فراموشی سپرده شد!

 

مشخصا در دیدار دور رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا که در خانه کاشیما برگزار خواهد شد، حضور تمامی زنان ایرانی در استادیوم آنتلرز بدون محدودیت خواهد بود، اما بحث اصلی حالا بر سر دیدار برگشت این دو تیم است! جایی که AFC با تمام توان خود در حال رایزنی است تا راهی را برای ورود دوباره زنان ایرانی به آزادی کنند، چرا که فدراسیون فوتبال ایران تا به این لحظه نسبت به این فشار ها هیچ واکنشی  را ارائه نداده است و آنها نیز در حال مذاکره با مسئولین داخلی هستند تا چراغ سبز اولیه را دریافت کنند.

حضور زنان در استادیوم آزادی
حضور زنان در استادیوم آزادی

 

تمامی نگاه های رسانه های آسیایی و البته ناظرین عالی رتبه AFC در فینال لیگ قهرمانان آسیا بر روی عملکرد فدراسیون فوتبال خواهد بود، در این وهله دیگر ماجرا متفاوت است! دیگر قرار نیست در مرحله گروهی و یا حذفی نمایندگان و فدراسیون فوتبالمان هشدار دریافت کنند، بلکه در اینجا آنها مجاب به انجام دستور العمل ها خواهند بود.

 

AFC دنبال رو قوانین مرجع خود فیفا است و در قوانین رسمی فیفا صراحتا اعلام شده است که هرگونه ممانعت از حضور تماشاگران در استادیوم ها بنا به دلایل: نژادی، سیاسی، جنسیتی و … مغایر با قوانین است و تخلف محسوب می شود! اتفاقی که حالا به شکلی عجیب برای فوتبالمان دردسر ساز شده است؛ گفتنش راحت نیست، اما این کش و قوس ها در آخر می تواند شیرینی یک افتخار تاریخی را برای ورزش کشور بدل به یک تلخی فراموش نشدنی کند.

 

حضور زنان در استادیوم آزادی
حضور زنان در استادیوم آزادی

 

مطممئنا در دیدار برگشت پرسپولیس و کاشیما، اگر روال طبق ماجرای فعلی باشد، یک فاجعه ای بزرگ رقم خواهد خورد، ناظرین AFC جایگاه هایی مملو از هواداران ژاپنی را خواهد دید که با خانواده هایشان در استادیوم حاضر شده اند و در سمت مقابل سیل مردانی سرخپوش را مشاهده خواهد کرد که هیچ خانواده ای را با خود به همراه ندارد! در اینجاست که دیگر نمی توان برابر قوانین فیفا و اخطار هایش راه گریزی را پیدا کرد.

 

فدراسیون در این لحظات اشتباه بز رگی را مرتکب می شود که برای کنار کشیدن خود از این ماجرا، هیچ راه حلی را برای بحران پیش رو نمی اندیشد! حضور زنان در استادیوم ها پروسه ای طولانی و زمانبر است، این واقعیت بر هیچ کس پوشیده نیست، آنقدر تعلل صورت گرفت که امروز شرایطی غیر قابل حل بوجود آمد؛ اگر در همان روزها این پروسه دنبال می شد حداقل امروز به شکلی محدود قابل اجرا بود! ظرف یک هفته نمی توان مقدمات این موضوع را فراهم کرد.

 

هواداران پرسپولیس
هواداران پرسپولیس

 

از سویی دیگر هنوز اختلافات جدی در میان مسئولان داخلی برای اجرا و یا عدم اجرای این مسئله وجود دارد، در سویی دیگر AFC دیگر کوتاه نمی آید و با لابی گری کشور های عربی برای حساس تر کردن ناظرین این سازمان بر روی شرایط استادیوم آزادی، با ذره بین بزرگی به این نبرد نگاه خواهد کرد، آیا بهتر نیست فدراسیون در این شرایط حداقل رایزنی های فشرده ای را با فیفا صورت دهد تا این بار حساسیت ها را کاهش دهد؟! چرا که مشخصا در داخل کشور شرایط برای حضور زنان در این دیدار سرنوشت ساز فراهم نیست، پس بهتر نیست برای تلاش کردن در آخرین راه حل باقی مانده قدمی برداشت؟!

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=267901

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر