1

نمایندگان برای تامین نظر شورای نگهبان عنوان وزارت امور زیربنایی را به وزارت راه و شهرسازی تغییر دادند.

  • کد خبر : 2681
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۴

نمایندگان در جلسه علنی روز سه شنبه به بررسی لایحه وزارت امور زیربنایی اعاده شده از سوی شورای نگهبان پرداختند و این لایحه را اصلاح کردند. نمایندگان برای تامین نظر شورای نگهبان عنوان وزارت امور زیربنایی را به وزارت راه و شهرسازی تغییر دادند. نمایندگان با ??? رای موافق، ?? رای مخالف و ?? رای […]

نمایندگان در جلسه علنی روز سه شنبه به بررسی لایحه وزارت امور زیربنایی اعاده شده از سوی شورای نگهبان پرداختند و این لایحه را اصلاح کردند.
نمایندگان برای تامین نظر شورای نگهبان عنوان وزارت امور زیربنایی را به وزارت راه و شهرسازی تغییر دادند.
نمایندگان با ??? رای موافق، ?? رای مخالف و ?? رای ممتنع با پیشنهاد کمیسیون اجتماعی برای این تغییر عنوان موافقت کردند.
با تصویب نمایندگان مجلس در ماده یک این لایحه، از تاریخ تصویب این قانون وزارت راه و شهرسازی از تجمیع وزارتخانه های مسکن و شهرسازی و راه و ترابری تشکیل می‌شود.
همچنین شرح وظایف و اختیارات وزارتخانه جدید شامل وظایف و اختیارات دو وزارتخانه مسکن و شهرسازی و راه و ترابری است.
همچنین نمایندگان مجلس در ماده دو تصویب کردند: تمامی امکانات، تعهدات و اعتبارات، نیروی انسانی، اموال منقول و غیرمنقول در این دو وزارتخانه به وزارت راه و شهرسازی منتقل ‌شود.
نمایندگان در ماده ۳ این لایحه نیز مقرر کردند: وظایف و اختیارات وزارت راه و شهرسازی با توجه به قوانین برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و مدیریت خدمات کشوری در کارگروهی متشکل از وزیر راه و شهرسازی و معاونان برنامه ریزی و نظارت راهبردی، توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، امور حقوقی و امور مجلس رییس جمهوری، معاونت تنقیح قوانین و پس از تصویب هیات وزیران حداکثر ۳ ماه بعد پس از ابلاغ این قانون به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود.
براساس ماده ۴ نمایندگان تصویب کردند در تمامی قوانین به جای عنوان وزارتخانه های راه و ترابری و مسکن و شهرسازی و وزیران این دو وزارتخانه به ترتیب عنوان وزارت راه و شهرسازی و وزیر آن جایگزین شود.
علی لاریجانی رییس مجلس پس از پایان رای گیری و اصلاح این لایحه اعلام کرد: هفته آینده جلسه رای اعتماد به وزیر راه و شهرسازی در مجلس برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2681

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر