مسعود رهنما، عضو کمیته فنی فدراسیون جهانی به سایت فدراسیون کاراته گفت: یکی از موارد مطرح شده در این جلسه تغییر جدول مسابقات کاتا، نوع امتیاز دهی و شرح وظایف مربیان در طول مسابقات حتی در محل گرم کردن ورزشکاران بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت. درخصوص نحوه آموزش مربیان، امتحانات و چگونگی صدور گواهینامه مربیگری بحث و تبادل نظر شد.

عضو کمیته فنی فدراسیون جهانی گفت: در جلسه کمیته فنی فدراسیون جهانی درخصوص نحوه امتیازدهی به تکنیک های دست و پا بر اساس زیبایی، ظرافت، سختی و آسانی اجرای این تکنیک ها پیشنهادی را ارائه دادم که مورد توجه قرار گرفت.

وی گفت: برای مثال ضربه اوراماواشی یک تکنیک زیبا و تماشاگر پسند محسوب می شود و کاراته کایی که این ضربه و تکنیک سخت را اجرا می کند ریسک پذیری بالایی دارد و ارزش فنی آن بیشتر از ضربه از روبرو است، بنابراین باید به لحاظ امتیازی شرایط متفاوت تری داشته باشد.

رهنما ادامه داد: این نقطه نظر از سوی همه اعضای حاضر مورد حمایت قرار گرفت خصوصا اعضای ترکیه ای و آذربایجانی و دبیر کمیته فنی و در واقع اولین پیشنهاد من در این جلسات بود که برای در نظر گرفتن ۴ امتیاز برای ضربه اوراماواشی موافقت شد. در همین ارتباط صورت جلسه برای کمیته قوانین ارسال شد تا مسئولان کمیته های مختلف در مورد این قضیه تصمیم نهایی را اتخاذ کنند.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای ملی پوشان کشورمان در رقابت های جهانی گفت: از فدراسیون کاراته و محمدصادق فرجی، رئیس فدراسیون که شرایطی فراهم کرد تا من در این جلسه شرکت کنم، تشکر می کنم.

گفتنی است، بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی کاراته جهان از فردا (سه شنبه ۱۵ آبان) بمدت شش روز در مادرید اسپانیا برگزار می شود.