3

ظلم مُضحک و باورنکردنی AFC به علیرضا بیرانوند و فوتبال ایران!

  • کد خبر : 269541
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴

می دانیم که مهمترین فاکتور برای AFC مربوط به لیگ قهرمانان آسیا است اما موضوع زمانی جالب تر می شود که به یاد بیاوریم عملکرد درخشان بیرانوند در آسیا یکی از مهمترین فاکتور های حضور سرخ ها در فینال آسیا است. شاید نقطه عطف دیدار نیمه نهایی آسیا بین پرسپولیس و السد( تیم عبدالکریم حسن) نه پنالتی علیپور بود و نه گل سیامک نعمتی

علیرضا بیرانوند
عدم انتخاب علیرضا بیرانوند در میان برترین های آسیا ما را به یاد نقل قول تاریخی ژوزه مورینیو می اندازد.
ورزش ۱۱ – کنفدراسیون فوتبال آسیا دقایقی پیش نام سه نامزد نهایی برترین فوتبالیست سال آسیا را در بخش مردان اعلام کرد که در نهایت کج سلیقگی نام علیرضا بیرانوند در میان آنها دیده نمی شود! کنتو میسائو، یوما سوزوکی هر دو از تیم قهرمان آسیا و تیم ملی ژاپن در کنار عبدالکریم حسن مدافع چپ باشگاه السد به عنوان سه کاندید نهایی این عنوان برگزیده شده اند!

شاید بتوانیم برای دو گزینه اول خودمان را به نحوی قانع کنیم؛ کاشیما آنتلرز در آسیا روی سکوی نخست ایستاد اما حضور عبدالکریم حسن بیشتر مانند یک شوخی بی مزه است. ژوزه مورینیو در سال ۲۰۱۲ در خصوص مراسم اهدای توپ طلا و حقِ بازیکنش، کریستیانو رونالدو در واکنشی تاریخی اظهار داشت: ” عدم انتخاب رونالدو یک جُرم بزرگ است و بعید می دانم فیفا حاضر باشد از آنها به عنوان یک مجرم یاد کنند!” اما کنفدراسیون فوتبال آسیا با افتخار این جرم را گردن گرفت و نام گلر برتر سال ۲۰۱۸ آسیا را از این لیست خط زد!

 

علیرضا بیرانوند
علیرضا بیرانوند

 

می دانیم که مهمترین فاکتور برای AFC مربوط به لیگ قهرمانان آسیا است اما موضوع زمانی جالب تر می شود که به یاد بیاوریم عملکرد درخشان بیرانوند در آسیا یکی از مهمترین فاکتور های حضور سرخ ها در فینال آسیا است. شاید نقطه عطف دیدار نیمه نهایی آسیا بین پرسپولیس و السد( تیم عبدالکریم حسن) نه پنالتی علیپور بود و نه گل سیامک نعمتی، بلکه سوپر واکنش بیرانوند در دقیقه ۹۲ بازی برابر ضربه سر ژاوی بود که عملا پرسپولیس را راهی دیدار پایانی کرد.

 

پرسپولیس - السد
پرسپولیس – السد

 

جدا از عملکرد شایسته خط دفاعی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، بیرانوند جام جهانی را پشت سر گذاشته است که بنا به گواه فدراسیون جهانی فوتبال فیفا یکی از بهترین بازیکنان در دور گروهی آن بود. گلر با ارزش تیم ملی ایران با نظر گاردین در تیم منتخب دور گروهی این رقابت ها بالاتر از فوق ستارگانی مانند نویر و د خیا قرار گرفت. اما او رقابت را در کسب توپ طلای آسیا به مدافع تیم ملی قطر باخت! طنزِ این ماجرا به حدی است که می تواند در این شرایط سخت اقتصادی شما را چند روزی بخنداند.

 

ایران - پرتغال
ایران – پرتغال

 

نباید فراموش کنیم که شیخ سلمان یک بحرینی است و احتمالا از نگاه او درخشش در جام جهانی و مهار کردن پنالتی یکی از بزرگترین فوتبالیست های تاریخ در مقابل همبازی بودن عبدالکریم با ژاوی موضوعی پیش پا افتاده است تا این اجازه را داشته باشیم او را به عنوان مُجرمی بشناشیم که در حق فوتبال و بیرانوند ظلم کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=269541

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر