2

موتور ای اف ۴ و دیزل ملی در سبد قوای محرکه ایران خودرو

  • کد خبر : 26956
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۳

تا پایان سال جاری ۱۰۰ هزار دستگاه و در سال آینده بیش از ۱۸۰ هزار دستگاه موتور ای اف ۷ پایه گاز سوز و بنزینی تولید می شود.

مهندس میرجواد سلیمانی قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو در کیفیت و توسعه محصول با بیان این مطلب، گفت: تا کنون نزدیک به ۷۵ درصد از برنامه تولید امسال این موتور محقق شده است.

وی موتور ای. اف. ۷ را به دلیل برخورداری از گشتاور بیشینه در دور چهار هزار، جوان پسندترین موتور در خودروهای ایرانی دانست و اظهار داشت: به دلیل بالا بودن سطح فناوری، هنوز قطعه سازان ایرانی نتوانسته اند الزامات و استانداردهای مربوط را تامین کنند، اما این روند رو به بهبود است.

مهندس سلیمانی تعداد خودروهای مجهز به موتور ای. اف. ۷ تولید شده تا کنون را ۶۰ هزار دستگاه سمند ال ایکس ذکر کرد، که نزدیک به پنج هزار دستگاه آن بنزینی است.

قائم مقام ایران خودرو افزود: تولید نسخه بنزینی موتور ای. اف. ۷ از تابستان امسال شروع شده، اما با توجه به سطح عملکرد مطلوب آن در حالت گاز، اغلب مشتریان نسخه پایه گاز سوز آن را ترجیح می دهند.

وی از توسعه ظرفیت تولید سالانه موتور ای. اف. ۷ از ۱۲۰ هزار دستگاه به ۳۰۰ هزار دستگاه در نوروز سال آینده خبر داد و گفت: به این ترتیب سال آینده بیش از ۱۸۰ هزار دستگاه موتور ای اف ۷ تولید خواهد شد.

قائم مقام مدیر عامل  ایران خودرو درکیفت و توسعه محصول تو لید روزانه موتور ای اف ۷ را در حال حاضر ۳۲۰ دستگاه ذکر کرد که ۲۲۰ دستگاه آن پایه گاز سوز است و گفت: تولید روزانه از بهمن ماه به ۴۸۰ دستگاه و در سال ۹۱ به ۷۰۰ دستگاه افزایش می یابد.

وی نسبت تراکم  موتور ای. اف. ۷ را ۱۱۱ و دارای بهترین عملکرد در حالت گاز سوز توصیف کرد و گفت: موتور ای اف ۷ در سویچ  از بنزین به گاز و بالعکس، تنها هفت تا هشت درصد افت عملکرد پیدا می کند، در حالی که در موتورهای دیگر این میزان  ۱۶ درصد است.

وی کیفیت موتور ای اف ۷ را دارای چنان اهمیتی برای ایران خودرو دانست که برای تحقق هدف های مربوطه، در سال های اخیر حمایت های زیادی از نطر ارایه خدمات طراحی و مهندسی به سازندگان داده شده و توان آن ها ارتقا یافته است.

سلیمانی از به کارگیری سدهای کیفیتی و سیستم های ضد خطا از آبان ماه امسال در خط تولید موتور ای. اف. ۷ خبر داد و گفت: کوچک ترین ایراد کیفیتی، منجر به برگشت قطعات مونتاژی می شود.

قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو در کیفت و توسعه محصول ازموتور جدید ای. وان. نام برد، که از خانواده ای. اف. ۷ بوده و با تغییراتی که در طراحی سرسیلندر آن داده شده، نزدیک به هشت دهم درصد کاهش مصرف بنزین در پی دارد.

وی با اشاره به ضرورت خودکفایی قوای محرکه، از موتور جدید ایکس. یو. ام. نیز خبر داد که طرح تازه ای از موتور های خانواده ایکس. یو. به شمار می رود و تمام کارهای طراحی، انتشار نقشه ها، نمونه سازی، تست ها و صحه گذاری آن توسط مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو به پایان رسیده و در حال آزمون بر روی خودرو است.

سلیمانی اظهار امیدواری کرد، موتور  ایکس. یو. ام. تا پایان امسال، موتور ای اف ۴ که تمام کارهای  تحقیقاتی، نمونه سازی، تست و صحه گذاری آن در داخل کشور انجام شده و موتور ملی دیزل نیز در سال آینده به سبد قوای محرکه ایران خودرو افزوده  شوند.

سلیمانی موتوهای جدید ایران خودرو را دارای استاندارد یورو ۴ و یورو ۵ عنوان کرد و گفت: موتور ایکس. یو. ام. با برخورداری از حجم دو هزار سی. سی. در اختیار مشتریانی قرار می گیرد که مایلند خودروی آنان موتور قوی تری داشته باشد.

این مقام مسوول تاکید کرد: بر اساس برنامه راهبردی قوای محرکه، تمرکز ایران خودرو روی موتورهای خانواده ای. اف. و تی. یو. خواهد بود و سایر موتورهای با فناوری پایین تر که قابلیت تامین استاندارد یورو ۴ را ندارند، به تدریج حذف می شوند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=26956

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]