1

سفیر ژاپن در تهران: نقض برجام از سوی آمریکا باعث تاسف است

  • کد خبر : 269767
  • ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴

سفیر جدید ژاپن در تهران با ابراز تأسف از نقض توافق برجام از سوی آمریکا، گفت: ژاپن به عنوان کشوری که از ابتدا از مذاکرات هسته ای و سپس توافق برجام حمایت بعمل آورده است، از همه طرف ها می خواهد به تعهداتشان در قبال آن پایبند بمانند.

به گزارش افق نیوز، «میتسوگو سایتو» در دیدار با با علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از آغاز مأموریت رسمی اش در تهران، اظهار داشت: گسترش مناسبات با جمهوری اسلامی ایران بعنوان کشوری با پیشینه فرهنگی غنی و تمدنی کهن که از نقش و جایگاه مهمی در منطقه و جهان برخوردار است، همواره مورد توجه و پیگیری مسئولان سیاست خارجی ژاپنی قرار دارد.
وی در ادامه با اشاره به سابقه نود ساله مناسبات دیپلماتیک دو کشور افزود: مناسبات تجاری و فرهنگی ایران و ژاپن به بیش از هزار سال می رسد و کشورش خواستار توسعه ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران است.
سایتو افزود: تداوم ارتباط با ایران در عرصه های مختلف برای ژاپن از اهمیت فراوانی برخوردار است و در این خصوص تلاش ها و پیگیری های لازم را انجام می دهیم.
سفیر جدید ژاپن در تهران تاکید کرد: در طول دوره مأموریتم در تهران در راستای گسترش ارتباطات دوستانه دو کشور در همه زمینه ها، تلاش می کنم.
علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه مناسبات دوستانه دو کشور، گفت: توانمندیهای فراوانی در ایران و ژاپن وجود دارد که می توان با برنامه ریزی مناسب از آن در جهت گسترش مناسبات فیمابین بهره برد.
وی افزود: توسعه و تقویت مناسبات پارلمانی میان مجالس ایران و ژاپن از اهمیت فراوانی برخوردار است و راه را برای گسترش تعاملات دوستانه دو کشور هموار میکند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از رفتار آمریکا در نقض قوانین و تعهدات بین المللی از جمله توافق برجام تاکید کرد: ایستادگی و مخالفت در برابر اقدامات زورگویانه و یکجانبه آمریکای ترامپ از سوی سایر کشورها، مانع از تداوم و گسترش رفتارهای غیرمنطقی این کشور در عرصه جهانی میشود.
بروجردی یادآور شد: کشورهای اروپایی امضاء کننده برجام، باید به تمامی تعهدات خود در این توافق عمل کنند.
وی با اشاره به تحریم های ناعادلانه و غیرقانونی آمریکا علیه کشورمان گفت: زورگویی و اعمال فشار آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران مسئله تازه ای نیست و قدمت آن به بیش از چهار دهه باز می گردد و تاکنون جز کمک به کاهش وابستگی علمی و فنی به خارج و اتکاء به دانش بومی و توانمندی هایمان اثری دیگری نداشته است.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار گفت: توسعه و گسترش مناسبات دوستانه با ژاپن در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد حمایت مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

خانه ملت

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=269767

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر