6

سپیدرود به دنبال سومین برد پیاپی؛ فولاد با شروعی دوباره به لیگ برمی‌گردد؟

  • کد خبر : 269787
  • ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰:۱۷

هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال امروز آغاز می‌شود.

هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال امروز آغاز می‌شود.

Image result for ‫سپیدرود‬‎

به گزارش افق نیوز/ رقابت‌های لیگ برتر فوتبال (جمعه) با برگزاری ۴ بازی در شهر‌‌های تهران, تبریز, رشت و آبادان وارد هفته سیزدهم می‌شود. رقابت‌های این هفته در سه روز و تا یکشنبه که دیدار‌های استقلال و پرسپولیس برگزار می‌شود ادامه خواهد داشت.

ماشین‌سازی‌تبریز – سپاهان اصفهان

تیم فوتبال سپاهان در حالی امروز (جمعه) در تبریز مقابل ماشین‌سازی به میدان می‌رود که هفته‌هاست در یک قدمی پدیده قرار دارد و برای تصاحب صدر جدول تلاش می‌کند. زردپوشان در سه بازی اخیرشان تیم‌های نساجی, استقلال, سایپا را شکست داده‌اند و البته یک بازی معوقه با پرسپولیس از هفته پیش نیز پیش رو دارند. تیم امیر قلعه‌نویی هم‌‌اکنون با ۱۱ بازی و ۲۵ امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی قرار دارد و مطمئناً در بازی مقابل ماشین‌سازی به کمتر از پیروزی راضی نخواهند بود تا موقتاً به صدر جدول صعود کند. البته سپاهانی‌ها باید در ادامه با چشم دوختن به بازی سایپا و پدیده منتظر لغزش تیم مشهدی باشند.

در آن سو اما ماشین‌سازی که بی سر و صدا در لیگ به رقابت می‌پردازد, از این بازی نیز به دنبال کسب امتیاز خانگی خواهد بود. شاگردان محمدرضا مهاجری با ۱۲ امتیاز در رتبه نهم و در کمرکش جدول حضور دارند. البته ماشین‌سازی در ۵ بازی اخیر مقابل حریفانش از نساجی و نفت مسجد سلیمان امتیاز گرفته و مقابل استقلال، فولاد و سایپا به تساوی دست پیدا کرده است تا به خوبی نشان دهد قرار نیست ۳ امتیازی را به راحتی به حریفانش هدیه کند.

پیکان – فولاد خوزستان

پیکانِ مجید جلالی که ۴ روز پیش بازی برده مقابل پرسپولیس را در یک دیدار معوقه با شکست عوض کرده است, در حالی پا به این میدان خواهد گذاشت که حریفش, فولاد اصلاً حال و روز خوبی ندارد. این تیم تهرانی در دو بازی قبل از دیدار با پرسپولیس, مقابل پارس جنوبی جم و تراکتورسازی نیز متحمل شکست شده است. البته پیکان با ۱۶ امتیاز هنوز در نیمه بالای جدول و رده ششم قرار دارد. مجید جلالی و شاگردانش به خوبی می‌دانند که پیروزی در این دیدار خانگی می‌تواند پایانی بر بدشانسی‌ هفته‌های اخیر و آغازی برای بازگشت به جمع مدعیان باشد.

فولاد, اما بعد از جدایی سید اکبر پورموسوی هنوز رنگ آرامش به خود دیده است. جایگاه این تیم با هدایت ایلی‌استان به رده سیزدهم جدول رسید و حالا که هدایت تیم موقتاً به عزیز فریسات سپرده شده است, فولادی‌ها به دنبال جمع‌آوری امتیازات بیشتر و فاصله گرفتن از انتهای جدول هستند. وضعیت سرخپوشان خوزستانی را بعد از تغییر سه سرمربی در ۱۳ هفته و بروز حواشی دیگری مانند بحث فسخ قرارداد عجیب سروش رفیعی می‌توان بحرانی دانست. شاید امروز پیروزی مقابل پیکانی که خود از روز‌های اوجش فاصله دارد بتواند مرهمی بر درد‌های این تیم خوزستانی باشد.

سپیدرود رشت – نفت‌ مسجد سلیمان

این دیدار را می‌توان بازی پایین‌جدولی‌ها اما بسیار مهم و تعیین‌کننده دانست. سپیدرود ۹ امتیازی و در رده چهاردهم قرار دارد و به خوبی می‌داند که اگر بخواهد انتظار هوادارانش را برای جدایی از قعرجدول برآورده کند باید در این بازی دست پر از میدان خارج شود. البته سپیدرودی‌ها بازی بعدی‌شان نیز مقابل نساجی, ۶ امتیازی به حساب می‌آید که مطمئناً حساب ویژه‌ای برای کسب امتیازات این دو بازی باز کرده‌اند. شاگردان علی کریمی در دو بازی اخیر فراتر از انتظار ظاهر شدند و مقابل فولاد و پارس جنوبی به پیروزی یک بر صفر دست پیدا کرده‌اند.

نفت مسجد سلیمان ۸ امتیازی یک پله پایین‌تر از حریفش سپیدرود در رده پانزدهم قرار دارد. البته این تیم تا همین چند روز پیش در قعر جدول قرار داشت اما به لطف کسر ۶ امتیاز از استقلال خوزستان, حالا تیم یکی مانده به آخر جدول‌ رده‌بندی به حساب می‌آید. البته این تیم نیز در دو بازی اخیر یک برد و یک تساوی کسب کرده تا این دیدار بین دو تیم آماده انتهای جدول برگزار شود.

صنعت نفت آبادان – نساجی مازندران

صنعت نفت از ۱۲ بازی ۱۲ امتیاز و به طور میانگین از هر دیدارش یک امتیاز کسب کرده است. این تیم هم‌اکنون در رده دهم قرار دارد و باید در این هفته مقابل تیم همسایه‌اش در جدول رده‌بندی به میدان برود. شاگردان پائولو سرجیو در ۵ بازی اخیر ۴ تساوی و یک برد در کارنامه دارند و در این هفته‌ها شکست‌ناپذیر ظاهر شده‌اند. آنها قصد دارند با پیروزی در این بازی خود را به نیمه بالای جدول برسانند و حاشیه امن‌تری را تا نیم فصل برای خود دست و پا کنند.

نساجی مازندران با هدایت جواد نکونام یکی از ۳ تیم ۱۱ امتیازی جدول به حساب می‌آید و می‌داند رقابت با فولاد و ذوب‌آهن و دیگر تیم‌های پایین جدولی ساده نخواهد بود. برای همین این تیم شمالی در بازی مقابل صنعت نفت به دنبال کسب حتی حداقل امتیاز است تا درصورت پیروزی تیم‌های پایین‌تر فعلاً جایگاهش را بتواند در جدول حفظ کند. شاگردان نکونام در ۳ بازی قبل یک پیروزی یک تساوی و یک باخت را تجربه کرده‌اند.

برنامه بازی‌های هفته سیزدهم به شرح زیر است:

جمعه- دوم آذر

پیکان – فولاد خوزستان ‏- ساعت ۱۵ – ورزشگاه شهدای شهر قدس
داور: سیدعلی میرغفاری- کمک‌ها: بابک عباسقلی‌زاده – فرهاد فرهادپور – روح الله شریفی
ناظر: اسماعیل صفیری

ماشین سازی –  سپاهان- ساعت ۱۵ – ورزشگاه بنیان دیزل تبریز
داور: یاسر همرنگ – کمک‌ها: علی دودانگه – علی اکبر عظیم‌پور – مهدی مرجان‌زاده
ناظر: رسول فروغی

صنعت نفت – نساجی مازندران – ساعت ۱۶:۴۰ – ورزشگاه تختی آبادان
داور: رضا کرمانشاهی – کمک‌ها: فرهاد مروجی – محمد هاشمی‌نسب – جواد رحیم‌زاده
ناظر: علیرضا یزدانی

سپیدرود – نفت مسجدسلیمان – ساعت ۱۵ – ورزشگاه سردار ‏جنگل رشت
داور: شاهو اصلانی- کمک‌ها: جواد مداح – ایوب غلام‌زاده – سعید رحیمی مقدم
ناظر: حسین خانبان

شنبه- سوم آذر

ذوب‌آهن – پارس جنوبی جم – ساعت ۱۵:۱۵ – ورزشگاه فولاد شهر
داور: رضا عادل- کمک‌ها:  اسد حاج محمدی – محمد عطایی – پیمان فرخی مهر
ناظر: زاهد بحرینی

یکشنبه- چهارم آذر

استقلال خوزستان – استقلال – ساعت ۱۷:۳۵ – ورزشگاه غدیر ‏ اهواز
داور: محمدحسین زاهدی فرد- کمک‌ها: جلیل شعرانی – قهرمان نجفی – امیر عرب براقی
ناظر: حسین عسگری

پدیده – سایپا – ساعت ۱۵:۴۵ – ورزشگاه امام رضا ‏‏(ع)‏ مشهد
داور: سیدمهدی سیدعلی – کمک‌ها: حسن انتظاری – امیرمحمد داودزاده – سیدرضا مهدوی
ناظر: خداداد افشاریان

پرسپولیس – تراکتورسازی تبریز- ساعت ۱۵ – ورزشگاه آزادی
داور: محمدرضا اکبریان – کمک‌ها: تورج عیوض محمدی – حسن یوسفی – جواد محمدی
ناظر: محمدجواد تقی پور

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=269787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر