2

اختصاص ۳درصد فروش ایران خودرو به تحقیق و توسعه

  • کد خبر : 26994
  • ۲۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۱

کسب دانش طراحی و توسعه محصولات جدید به عنوان یکی از اصلی ترین مزیت های رقابتی است و برای این منظور ، درسال جاری حداقل سه درصد از فروش ایران خودرو به تحقیق و توسعه و اجرای پروژه های مرتبط اختصاص یافت

مهندس جواد نجم الدین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطب گفت : گروه صنعتی ایران خودرو گام های تازه ای  و سرمایه گذاری هوشمند انه در جهت تحقیق و توسعه ونوع آوری در فرآیند تولیدبرداشته است .

وی با تاکید بر تلاش صنعتگران کشور در زمینه تحقیق و توسعه ، این فرآیند را یکی از عوامل دستیابی به پیشرفت ذکر کرد و گفت: تحقیق و توسعه باید در راستای ارتقای کیفیت محصولات تولیدی بنگاه های اقتصادی باشد.

وی درزمینه سهم محققان ایرانی درزمینه طراحی و تولید خودرو گفت : نیرو های متخصص دانشگاهی و جوانان ایران خودرو توانسته اند پیچیده ترین فناوری های روز تولید خودرو را مدیریت کنند .

مهندس نجم الدین افزود : صنعت خودرو ایران به طور اعم و شرکت ایران خودرو به طور اخص اینک دارای نیروهای انسانی توانمند و صاحب دانشی است که توان طراحی، ساخت ، مهندسی محصول و مدیریت فناوری نوین را دارند و این دانش بزرگترین سرمایه صنعت خودرو کشور است .

وی خاطر نشان ساخت : ایران خودرودرحال انجام پروژه های تحقیقاتی مشترکی با دانشگاه های معتبر کشور در زمینه ها ی مختلف است .

مهندس نجم الدین تاکید کرد : مدیران شرکت های خودرو سازی به این نتیجه رسیده اند که نوآوری ، آینده آن ها را تضمین می کند و بدون داشتن مراکز تحقیقاتی پویا و به روز نمی توان صنعت خودرو کشور را به اقتصاد جهانی پیوند زد .

وی خاطر نشان ساخت :براساس سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور در افق سال  ۱۴۰۴  ایران با ید به پیشرو ترین کشور صنعتی و اقتصادی منطقه تبدیل شود که رسیدن به این امر نیاز مند توجه به امر تحقیقات و داشتن استراتژی های نو آوری و توسعه دانش محور در صنعت و اقتصاد کشور است .

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو  تاکید کرد : سازمان‌های تحقیق و توسعه از ۴ جنبه: منابع انسانی، منابع مالی، ارتباطات و فرهنگ سازمانی با دیگر سازمان‌ها متفاو ت هستند.

وی خاطر نشان ساخت : منابع انسانی سازمان‌های تحقیق و توسعه نیز به دلیل اینکه خلاق، خودانگیخته، سیار، یادگیرنده، مستقل، متفکر، انعطاف‌پذیر، دارای اعتماد به نفس و درون‌گرا هستند با منابع انسانی دیگر سازمان‌ها فرق دارند. این‌گونه تفاوت‌ها، مدیران سازمان‌های تحقیق و توسعه را بر آن می‌دارد که نسبت به مدیریت منابع انسانی سازمان خود دقت لازم را مبذول دارند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=26994

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر