5

فهرست نامزدهای مرحله دوم انتخابات هیأت نظارت بر مطبوعات اعلام شد/ کاهش ۵۰ نفری نامزدها

  • کد خبر : 270177
  • ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷

اسامی نامزدهای مرحله دوم انتخابات هیأت نظارت بر مطبوعات در حالی اعلام شده که ۵۰ نفر از کاندیداهای دور اول در دور دوم انتخابات شرکت نکرده‌اند.

اسامی نامزدهای مرحله دوم انتخابات هیأت نظارت بر مطبوعات در حالی اعلام شده که ۵۰ نفر از کاندیداهای دور اول در دور دوم انتخابات شرکت نکرده‌اند.

فهرست نامزدهای مرحله دوم انتخابات هیأت نظارت بر مطبوعات اعلام شد/ کاهش ۵۰ نفری نامزدها

به گزارش افق نیوز، انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات روز ۲۷ آذرماه با حضور ۱۶۷ نامزد برگزار شد اما با توجه به حد نصاب نرسیدن تعداد آراء نامزدها، این انتخابات به دور دوم کشیده شد.

در همین رابطه سیدعلاءالدین ظهوریان با اعلام این خبر گفت: با توجه ماده ۳۳ آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات و با عنایت به اینکه در مرحله اول، نصاب اکثریت مطلق برای هیچ یک از نامزدها به دست نیامد، انتخابات در مرحله دوم برگزار و نامزد منتخب با کسب اکثریت آرا انتخاب خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمامی ۳۴۱۵ نفر از مدیران مسئول واجد شرایط رای‌دهی در مرحله نخست، در این مرحله نیز واجد شرایط شرکت هستند، افزود: مطابق تبصره ۴ ماده ۳۳ آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات، مدیران مسئولی که پروانه انتشار رسانه آنها به دلیل حکم قطعی دادگاه و یا ماده (۱۶) قانون مطبوعات توسط هیئت نظارت بر مطبوعات لغو نشده باشد، و همچنین رسانه آنها مطابق ترتیب انتشار مندرج در پروانه صادره از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات به طور منظم منتشر شده باشد، می‌­توانند در انتخابات شرکت کنند.

دبیر هیات نظارت بر مطبوعات با اشاره به اینکه مدیران مسئول واجد شرایط برای شرکت در انتخابات از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۸ روز ۱۱آذر فرصت دارند با مراجعه به سامانه جامع رسانه‌های کشور نامزد مورد نظر خود را از میان نامزدهای نهایی برای حضور در هیات نظارت بر مطبوعات انتخاب کنند، خاطرنشان کرد: نتایج انتخابات بلافاصله پس از اتمام زمان رای‌دهی و تائید هیات ۳نفره ناظر بر انتخابات اعلام می‌شود.

پس از آن لیست کاندیداهای دور دوم این انتخابات اعلام شد که نکته قابل تأمل در آن کاهش تعداد شرکت کنندگان در انتخابات بود. در حقیقت انتخابات دور دوم بنا بر اعلام دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات، با حضور ۱۱۷ نفر برگزار خواهد شد که تعداد نامزدها ۵۰ نفر در آن کاهش یافته است. 

این درحالی است که ظهوریان پیش از این ضمن اشاره به تعدد نامزدها و حضور مدیران مسئول رسانه‌هایی با گرایش‌ها و نحله‌های متنوع فکری و سیاسی و همچنین کمپین‌های مختلف رسانه‌ای، فضای حاکم بر این دوره از انتخابات را بسیار رقابتی‌تر از دوره‌های گذشته ارزیابی کرده بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=270177

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر