2

امیدواریم حناچی به جای سیاسی‌کاری درصدد حل مشکلات تهران برآید

  • کد خبر : 270458
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹

جمعیت ایثارگران امیدوار است شهردار جدید بتواند وضعیت بغرنجی که عمدتاً ناشی از سوءمدیریت مدیریت شهری در دوره کنونی است را سامان دهد و به دنبال سیاسی‌کاری نباشد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران با بیان اینکه مشکلات شهری هر روز بشتر می‌شود و در مقابل، شهرداری و شورای شهر کار خاصی انجام نمی‌دهد از شهردار جدید می‌خواهیم به دنبال حل مشکلات باشد و از سیاسی‌کاری پرهیز کند.

امیدواریم حناچی به جای سیاسی‌کاری درصدد حل مشکلات تهران برآید

محمّدجواد عمرانی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات جلسه شورای مرکزی تشکل متبوع خود گفت:  یکی از موضوعاتی که مورد بحث قرار گرفت، عدم اقدام اروپا در ایجاد کانال مالی SPV است و جمعیت ایثارگرا معتقد است بیش‌ از این نباید فرصت سوزی بشود.

وی ادامه داد: تجربه گذشته آمریکا و اروپا نشان داده که این‌ها قابل اعتماد نیستند و به دولت توصیه می‌کنیم اعتمادشان را به متخصصان و دانشمندان داخلی بیشتر کنند و با سوق دادن نقدینگی به سمت تولید، مشکلات مالی خود را حل کند و از توان داخلی هم استفاده کند تا این مشکل حل شود.

عامری، بیشتر مشکلات کشور را ناشی از سوءمدیریت و بی‌تدبیری دانست و اظهار داشت: چطور می‌شود یک وزیر بعد از پنج سال بفهمد که کارت سوخت لازم است؛ در حالی که حدوداً روزی بیست میلیون لیتر بنزین قاچاق شده است. خسارت قاچاق در پنج سال اخیر را چه کسی به عهده می‌گیرد؟

وی، مسئولیت مجلس را هم مهم ارزیابی کرد و گفت: در موضوع کارت سوخت، یعنی اگر مجلس زودتر این مسئله را بررسی می‌کرد، نیازی نبود بعد از پنج از سال بخواهیم به قانونی برگردیم که قبلاً تصویب شده بود.

دبیرکل جمعیت ایثارگران با بیان اینکه مجلس برخی مواقع از خارج از قوه مقننه تضعیف می‌شود و گاهی نیز برخی افراد در داخل خود مجلس با توجهی می‌خواهند مانع از در رأس بودن مجلس شوند، گفت: اینکه گفته می‌شود ریاست مجلس دو قانون پالرمو و پولشویی را  بدون گرفتن نظر مجلس به مجمع فرستاده است، این به معنای پایین کشاندن مجلس از رأس امور است؛ چنین خطاهایی اگر صحت داشته باشد به مجلس ضربه خواهد زد.

عامری اظهارات علی‌اکبر صالحی؛ رئیس سازمان انرژی اتمی مبنی بر اعلام آمادگی نسبت به مذاکرات حقوق بشری با آمریکا را خارج از صلاحیت وی دانست و گفت: سخنانی از این قبیل، در حیطه‌ اختیارات مسئولان هسته‌ای نیست. مسئولان ما قبلاً با اینکه می‌دانستند به دنبال صلاح هسته‌ای نیستیم، کشور را با موانعی روبه‌رو کردند. همان زمان هم رهبر انقلاب گفتند که غربی‌ها بعد از هسته‌ای به سراغ موشکی و حقوق بشر می‌روند.

وی ادامه داد: برخی‌ها به جای اینکه از گذشته درس بگیرند، اظهارات مرعوبانه انجام می‌دهند و در پی باج‌خواهی غربی‌ها، اظهاراتی مطرح می‌کنند که جای تعجّب دارد.

عامری، روز دانشجو را یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در جلسه شورای مرکزی جمعیت ایثارگران دانست و با اشاره به سفر نیکسون به ایران بعد از کودتای ۲۸ مرداد و اعتراض دانشجویان در مقابل خوی استکباری آمریکا گفت: ۱۶ آذر، روز استکبارستیزی است و دانشجوها در آن زمان هم به درستی تشخیص دادند که آمریکا خوی استکباری دارد و  جانفشانی کردند.

وی ادامه داد: جمعیت ایثارگران، ضمن گرامیداشت یاد شهدای دانشجو، معتقد است دانشجوی واقعی دانشجویی است که شرایط محیطی و پیرامونی خودش را خوب بشناسد و بداند استکبار چیست و این تشخیص را الحمدلله دانشجویان همواره داشته‌اند؛ چه در لانه جاسوسی چه در جنگ و در دوره‌های سازندگی و  سایر عرصه‌ها، دانشگاهیان حضور داشته‌اند و این روحیه رمز بقای انقلاب ماست.

عامری با تأکید بر اینکه در مقابل خوی استکباری آمریکا، نمی‌شود با خنده و کرنش و پیاده‌روی ایستاد، تصریح کرد: جلوی این خو، باید قاطعانه ایستاد و از حقوق ملت دفاع کرد.

انتخاب سومین شهردار پایتخت در دوره شورای پنجم، موضوع دیگری بود که به گفته عامری در جلسه جمعیت ایثارگران مطرح شد.

عامری با بیان اینکه مشکلات شهری هر روز بشتر می‌شود و در مقابل، شهرداری و شورای شهر کار خاصی انجام نمی‌دهد، به مشکلات شهر تهران از جمله آلودگی هوا و آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: از شهردار جدید می‌خواهیم به دنبال حل مشکلات باشد و از سیاسی‌کاری پرهیز کند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران با بیان اینکه متأسفانه قبلاً اظهارنظرهای خوبی از آقای حناچی مشاهده نکردیم، اظهار داشت: امیدواریم وی دیدگاه‌های غلط خود، مبنی بر عدم اعتقاد به جوانان متخصص داخلی و وارد کردن کارشناسان خارجی را کنار بگذارد؛ چرا که این اعتقادات سهم مهلکی برای جامعه است.

عامری افزود: جمعیت ایثارگران امیدوار است شهردار جدید بتواند وضعیت بغرنجی که عمدتاً ناشی از سوءمدیریت مدیریت شهری در دوره کنونی است را سامان دهد و به دنبال سیاسی‌کاری نباشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=270458

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر