3

توان موشکی ما حق وتو خاصی به ایران داده/هیچ هواپیمایی از گزند پدافندی ما مصون نیست

  • کد خبر : 270610
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اکنون در مسائل توسعه‌ای، بارور کردن ابرها، اکشتافات و به ویژه در حوزه امنیت و اطلاعات و پوشش مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از توان پهپادی استفاده‌های خوبی می‌برد که قابل توسعه و گسترش است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اکنون در مسائل توسعه‌ای، بارور کردن ابرها، اکشتافات و به ویژه در حوزه امنیت و اطلاعات و پوشش مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از توان پهپادی استفاده‌های خوبی می‌برد که قابل توسعه و گسترش است.

توان موشکی ما حق وتو خاصی به ایران داده/هیچ هواپیمایی از گزند پدافندی ما مصون نیست

حشمت الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست صبح امروز کمیسیون متبوعش که با حضور سردار حاجی زاده برگزار شد، اظهار داشت: نشست امروز کمیسیون امنیت ملی در خصوص ارزیابی توان موشکی جمهوری اسلامی ایران و برنامه‌های آینده این حوزه بود که می‌توان آن را جلسه‌ای بسیار خوب در حوزه حمایت‌های بودجه ای مجلس در این رابطه ارزیابی کرد.

وی افزود: حداقل حمایت‌هایی که از توان موشکی، پدافندی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد، به صورت حداکثری مولفه‌های امنیت، دفاع و پدافند ملی کشور را ارتقا داده است.

وی افزود: توان موشکی جمهوری اسلامی ایران اکنون به گونه‌ای بی‌بدیل در منطقه و حوزه‌های راهبردی و استراتژیک به ایران حق وتو داده است و این موضوع را دشمنان جمهوری اسلامی ایران نیز می‌دانند.

فلاحت پیشه با اشاره به فعالیت و پیشرفت‌های ایران در حوزه پدافندی، ادامه داد: علاوه بر توان بالای پدافندی ایران در مقابل برخی از مدعیان منطقه‌ای، می‌توان گفت که حتی هیچ هواپیمای آمریکایی نیز از گزند توان پدافندی جمهوری اسلامی ایران نیز مصون نیست و این یک دستاورد مهم و جدی است.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توان جمهوری اسلامی ایران درحوزه پهپادی، گفت: علاوه بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از لحاظ عملیاتی، نظامی، امنیتی و اطلاعاتی در زمره کشورهای برتر دنیا است در حوزه پهپادی نیز به فناوری‌های تکنولوژیکی رسیده است.

وی افزود: اکنون در مسائل توسعه‌ای، بارور کردن ابرها، اکشتافات و به ویژه در حوزه امنیت و اطلاعات و پوشش مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از توان پهپادی استفاده‌های خوبی می‌برد که قابل توسعه و گسترش است.

فلاحت پیشه اظهار داشت: اگر توان جمهوری اسلامی ایران را با کشورهای منطقه مقایسه کنیم، خیلی از کشورهای منطقه اعم از دوستان و دشمنان ما در منطقه فقط امسال، ۶ برابر بودجه عمرانی ایران هزینه خریدها تسلیحاتی آن‌ها بوده است.

وی  افزود: فقط خریدهای نظامی امسال کشورهای منطقه از کشورهای شرقی و غربی برای خرید موشک و هواپیما به اندازه ۶ برابر عملکرد عمرانی یک سال جمهوری اسلامی ایران بوده است ولی این کشورها با سختی به یک صدم توان نظامی ایران رسیده‌اند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این شرایط نشان می‌دهد که سرمایه گذاری جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های انسانی، فناوری و تجهیزاتیِ توان موشکی، پهپادی و پدافندی علاوه برصرفه‌های راهبردی سیاسی و استراتژیک، از صرفه اقتصادی بسیار بالا و غیرقابل انکاری هم برخوردار بوده است، به همین دلیل معتقدیم باید در زمینه بودجه‌ای به توان موشکی، پهپادی و پدافندی توجه اساسی شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سال گذشته در قانون مقابله با سیاست‌های آمریکا در مجلس شورای اسلامی قانونی تصویب شد که بخشی از آن به اختصاص بودجه‌ای خاص برای حوزه موشکی اشاره داشت، گفت: با تخصیص بخشی از این بودجه، تحول اساسی را در حوزه‌های ۳ گانه موشکی، پدافندی و پهپادی دیده‌ایم و امسال نیز باید این کمک صورت بگیرد تا بتوانیم در حوزه های آفندی و پدافندی کشور را تجهیز کنیم.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=270610

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر