به گزارش افق نیوز/

سید «علی آقازاده»در نشست با روسای اتحادیه های اصناف استان مرکزی در محل استانداری این استان، افزود: ساماندهی دستفروشان اکنون با محوریت شهرداری ها انجام می شود که باید اختیار این مهم به شواری تامین واگذار شود.

وی ادامه داد: شورای تامین استان نیز باید دستفروشان را بدون دریافت عوارض در مناطق مشخص حوزه های مختلف شهرها به عنوان بازار روز ساماندهی کند.

استاندار مرکزی اظهار داشت: فعالیت پراکنده دستفروشان ضمن ایجاد نارضایتی در بین کسبه زیبایی و منظر شهری را نیز از بین می برد بنابراین ساماندهی این قشر از جامعه از امور ضروری است.

وی بیان کرد: شرایط اقتصادی و بنیه مالی مردم به شکلی است که شهرداری ها نمی توانند با دستفروشان مقابله کنند چرا که این مهم مسایل اجتماعی متعددی به دنبال دارد.

آقازاده گفت: معاونت های هماهنگی امور عمرانی و امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت باید در راستای حل مشکلات اصناف فعال تر از گذشته باشند.

وی بیان کرد: تشکیل کمیته تخصصی در معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی و تعیین شرح وظایف دستگاه های مختلف در رسیدگی به مسایل اصناف ضروری است.

استاندار مرکزی در خصوص ایجاد شهرک صنوف آلاینده در اراک نیز گفت: این مهم از سال ها پیش دنبال می شد اما تاکنون به نتیجه مطلوبی نرسیده است.

وی ادامه داد: زمین این شهرک باید با قیمت کارشناسی از اداره کل راه و شهرسازی به اتاق اصناف اراک واگذار شود و این نهاد نیز باید زیر نظر شهرداری اراک و پرداخت عوارض قانونی تا یک سال آینده عملیات اجرایی این طرح را آغاز کند.

آقازاده اظهار کرد: تصمیم گیری در خصوص ساخت شهرک صنوف مزاحم باید به شکلی باشد که تجربه شهرک خودرو تکرار نشود و اصناف بتوانند به راحتی فعالیت خود را در این مکان دنبال کنند.

وی افزود: واگذاری واحدهای تجاری شهرک خودرو به متقاضیان با چالش ها و محدودیت هایی مواجه است که باید از سوی دستگاه های ذیربط حل شود.

استاندار مرکزی تاکید کرد: تمامی مشکلات اصناف مختلف و دستفروشان استان مرکزی با تشکیل کمیته های تخصصی و همکاری اصناف و بخش دولتی قابل حل است.

وی، نبود میدان تره بار مستقل را از مهمترین کمبودهای استان مرکزی و شهر اراک دانست و گفت: رفع این کمبود در دستور کار استانداری قرار گرفته است.

برنا