6

اعتراض مردم اروپا به مشکلات اقتصادی و سیاست های اقتصاد ریاضتی دولتهای قاره اروپا

  • کد خبر : 2715
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۵

شبکه خبری یورونیوز در خبر امروز ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) از اعتراض مردم اروپا به مشکلات اقتصادی و سیاست های اقتصاد ریاضتی دولتهای قاره اروپا خبر داد. یورنیوز افزود: «ده ها هزار اسپانیایی خشمگین، در اعتراض به مشکلات اقتصادی، بیکاری و سیاست های اقتصاد ریاضتی دولت، در اکثر شهرهای این کشور دست به تظاهرات زدند. […]

شبکه خبری یورونیوز در خبر امروز ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) از اعتراض مردم اروپا به مشکلات اقتصادی و سیاست های اقتصاد ریاضتی دولتهای قاره اروپا خبر داد.
یورنیوز افزود: «ده ها هزار اسپانیایی خشمگین، در اعتراض به مشکلات اقتصادی، بیکاری و سیاست های اقتصاد ریاضتی دولت، در اکثر شهرهای این کشور دست به تظاهرات زدند. معترضان که از حدود یک ماه پیش فریاد می زنند “مردم نباید هزینه این بحران اقتصادی را بپردازند“، باردیگر خواهان ایجاد تغییرات ساختاری در مدیریت اقتصاد شدندد.»
یورونیوز اضافه کرد: «یکی از تظاهرکنندگان گفت: “ما به تظاهرات آمده ایم تا با همه افرادی که خواهان تغییر هستند، همصدا شویم. هزینه این بحران اقتصادی به گردن جامعه افتاده، در صورتی که نباید این گونه باشد.”»
یورونیوز تأکید کرد: «در پاریس هم عده ای در اعتراض به کم رنگ شدن خدمات اجتماعی و ناعادلانه خواندن پرداخت بدهی دولتها توسط شهروندان عادی، با تشویق رهگذران برای پیوستن به تظاهرات، سرچشمه اصلی مشکلات امروز اروپا را نه مهاجران، بلکه رژیم های سرمایه داری عنوان کردند و خواستار برچیدن این نظام های غیرعادلانه شدند.»
یورونیوز در ادامه افزود: «یکی ازمعترضان در مورد علت حضور خود در خیابان گفت: “ما خشمگین هستیم. همه، رویدادهای جهان عرب، اسپانیا، ایسلند، یونان و حتی بریتانیا را دیده اند. اوضاع خوب نیست و ما نگران آینده ایم. با اینکه سندیکاها همیشه راه حل های خوبی دارند ولی در این مورد هیچ فشاری نیاورده اند.”»
به گفته این شبکه خبری، پلیس فرانسه ده ها تن از تظاهرکنندگانی را که اصرار داشتند پس از اتمام زمان مجاز تظاهرات، به اعتراض خود ادامه دهند، دستگیر کرده است.
بر پایه این گزارش، سرانجام در برلین، پایتخت آلمان هم صدها نفر با تجمع در برابر دفتر صدر اعظم این کشور، و ابراز همبستگی با مردم یونان و اسپانیا مخالفت خود را با سیاست های اقتصادی سختگیرانه دولت های اروپایی و شرایط دشواراعطای کمک مالی به کشورهای نیازمند اعلام کردند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2715

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر