3

اختصاصی/ برگزاری جلسه دفاع از نخستین رساله دکتری علوم ارتباطات دانشگاه آزاد تهران‌ شرق

  • کد خبر : 271505
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰

جلسه دفاع نخستین رساله علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی تهران شرق با حضور دکتر سیف رییس این واحد، دکتر ولیخانی معاون دانشجویی و فرهنگی و دکتر خانلو معاون پژوهش این واحد برگزار شد.

جلسه دفاع نخستین رساله علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی تهران شرق با حضور رییس این واحد برگزار شد.

جلسه دفاع نخستین رساله علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی تهران شرق با حضور دکتر سیف رییس این واحد، دکتر ولیخانی معاون دانشجویی و فرهنگی و دکتر خانلو معاون پژوهش این واحد برگزار شد.

به گزارش افق نیوز/ محمد رضا انواری، دانش‌آموخته مقطع دکتری علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق از رساله خود با عنوان « بررسی فعالیت های اجتماعی و فرهنگی روشنفکران در شبکه های اجتماعی مجازی و تأثیر آن بر فرهنگ سیاسی دانشجویان » با راهنمایی دکتر سید علی رحمان زاده، مشاوره دکتر سروناز تربتی و دکتر محمد باقر تاج الدین و داوری دکتر وحید عقیلی، دکتر بیتا شاه منصوری و دکتر نازنین ملکیان دفاع کرد.
هدف این پژوهش پدیدار شناسی حاضر، بررسی فعالیت اجتماعی و فرهنگی روشنفکران در شبکه های اجتماعی مجازی و تأثیر آن بر فرهنگ سیاسی دانشجویان است.لذا در مطالعه حاضر به فعالیت های مختلف روشنفکران در شبکه های اجتماعی مجازی و مطالعه آن بر فرهنگ سیاسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات پرداخته شده است . مضامین اصلی مورد مطالعه در فرهنگ سیاسی که در این پژوهش مشخص شده عبارتند از معنا و مفهوم فرهنگ سیاسی،وظایف و حقوق شهروندسیاسی،اعتماد سیاسی،احساس آزادی نسبت به وظایف و حقوق سیاسی،مشارکت در روند سیاسی،اثربخشی فعالیت های اجتماعی روشنفکران بر مشارکت سیاسی،مقالات سیاسی، سخنرانی و بیانیه نخبگان اجتماعی و تصمیم گیری های سیاسی،رضایت از ترغیب، تهییج روشنفکران در انتخابات،اثرپذیری از هدایت و راهنمایی روشنفکران در آینده،انتظارات از فعالیت های اجتماعی سیاسی روشنفکران در فضای مجازی واثربخشی فعالیت های اجتماعی فرهنگی روشنفکران بر فرهنگ سیاسی.
نتایج پژوهش نشان داد که نقش روشنفکران به مثابه افراد آگاه وجدان بیدار جامعه، چه در نهادهای مدنی و سازمان‌های اجتماعی غیرسیاسی و چه در حالت متعلق بودن به احزاب و تشکل‌های سیاسی، بصورت عمومی به مثابه افراد متعلق به یک قشر اجتماعی به شکلی از اشکال تا حدودی موجب ارتقای فرهنگ سیاسی جامعه بوده و موجب پویایی و بیداری شعور اجتماعی و سیاسی دانشجویان نهایتاً در شکل گیری تفکر و احساسی ملی خواهد شد.
همچنین در این جلسه فرزاد سهیلی نیز از رساله خود با عنوان بررسی هوش اجتماعی و سلامت روان در نوع ارتباطات مجازی و ارایه مدل ارتباطی کاربران شبکه های اجتماعی با راهنمایی دکتر نازنین ملکیان، مشاور دکترحبیب صبوری و دکتر یزدان بخش و داوری دفاع کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=271505

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر