3

توضیحات نماینده لنجان درباره حضور نمایندگان اصفهان در صحن علنی مجلس

  • کد خبر : 271555
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹

وقتی ۱۹ نفر از نمایندگان استعفا دادند بدانید که کارد به استخوان آنها رسیده است در پی این موضوع رئیس‌جمهور تشکیل ستاد احیا داده است.حال اگر مشکلی منعکس شود و در پی آن دولت و رئیس جمهور دستور برای پیگیری دهند این امتیازخواهی است؟

نماینده مردم لنجان در مجلس گفت: ما اگر در جلسه علنی امروز مجلس حضور یافتیم صرفا به خاطر این بود که صبح امروز به ما گفتند در جلسه عدد نداریم و اگر حضور پیدا نکنید مجلس تعطیل می‌شود.

توضیحات نماینده لنجان درباره  حضور نمایندگان اصفهان در صحن علنی مجلس

به گزارش افق نیوز، محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز پارلمان طی اخطاری با استناد به ماده ۷۵ آ‌ئین‌نامه داخلی مجلس، اظهار داشت: بر اساس این ماده اگر در  جلسه رسمی صحن مجلس طی نطقی نسبت به سوء به نماینده‌ای داده شود  نماینده مذکور می‌تواند و این اختیار را دارد که نسبت به آن اشتباه و نسبت سوء تذکر دهد بنابر این اختیار با تذکردهنده است نه هیأت رئیسه آن هم بدون نوبت.

وی افزود: هیأت رئیسه مسئول این موارد است ما دیدیم که آقای پزشکان در تریبون رسمی اعلام کرد که نمایندگان استان اصفهان استعفای خود را پس گرفته‌اند این خلاف است ما هیچکدام از ۱۹ نفر استعفای خود را پس نگرفته‌ا یم.

نماینده مردم لنجان در مجلس همچنین عنوان کرد: به ما گفتند که امروز چهارشنبه است و عدد مجلس برای برگزاری صحن علنی به حد نصاب نمی‌رسد بنابر این تعدادی با اکثریت در جلسه حضور پیدا کردیم چرا که طالب تعطیلی مجلس نبودیم.

وی در پاسخ به نمایندگانی که عنوان کرده بودند نمایندگان اصفهان با استعفا به دنبال امتیازگیری هستند گفت: همه ما به همه نقاط کشور حساسیم نه فقط اصفهان بلکه مسئولیت ما کشوری است.

وی ادامه داد: استعفای ما بر این اساس است که نسبت به مشکلات ملی کشورمان حساسیم و ما انتظارمان این است که اصلاً چرا امتیاز دادید.

نماینده مردم لنجان در مجلس ادامه داد: وقتی ۱۹ نفر از نمایندگان استعفا دادند بدانید که کارد به استخوان آنها رسیده است در پی این موضوع رئیس‌جمهور تشکیل ستاد احیا داده است.حال اگر مشکلی منعکس شود و در پی آن دولت و رئیس جمهور دستور برای پیگیری دهند این امتیازخواهی است؟

وی با اشاره به اینکه ۵٫۵ میلیون نفر از استان اصفهان از مشکل بی‌آبی رنج می‌برند گفت: بحث آب یک موضوع مهم است و ما به دنبال انتقال آب حوزه به حوزه نیستیم چنانچه مرکز پژوهش هم اعلام کرده بود که حوزه اصفهان در صدر مشکل بی‌آبی است.

وی عنوان کرد: پروسه‌ای که با هزینه بالا اداره می‌شود ما راضی نبودیم با استفعای ما تعطیل شود بنابر این در این جلسه حضور پیدا کردیم.

وی عنوان کرد: ما خواهش می‌کنیم با استعفای ما موافقت کنید.

در ادامه این اخطار علی مطهری که ریاست جلسه را بر عهده  داشت عنوان کرد: نسبت سویی که به شما داده نشده است ما حتی می‌توانستیم اجازه تکرار به شما را هم ندهیم ولی چون موضوع آب و استعفای نمایندگان اصفهان بود گذاشتیم که صحبت کنید.

وی افزود: صحبت آقای پزشکیان این بود که اگر کسی بخواهد استعفا را ابزاری برای اعتراض خود قرار دهد کار درستی نیست لذا ایرادی به صحبت آقای پزشکیان وارد نیست.

مطهری ادامه داد: اگر اصرار بر استعفا دارید باید این مسئله اعلام وصول شود و روال خود را طی کند در همین حال نوریان یکی از نمایندگان مجلس با صدای فریاد به سمت جایگاه هیأت رئیسه رفت که اعتراض کردند که اگر استعفا دادند چرا نامه استعفای خود را ارائه نمی‌کنند که در همین حال مطهری گفت استعفایشان را آورده‌اند و توضیحاتشان را ارائه کردند.

وی ادامه داد: بنده اگر مجاز بودیم استعفایشان را وصول می‌کردم تا این مسائل پیش نیاید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=271555

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر