2

جزئیات جدید از ساخت ۴۰۰ هزار مسکن/هدفگذاری متعادل کردن عرضه و تقاضا

  • کد خبر : 271670
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶

طبق این برنامه قرار است سالانه ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در بخش‌های شهری و روستایی ساخته و شرایط عرضه آن‌ها برای خانه‌ اولی‌ها و یا افرادی که در این زمان به توانایی خانه‌دار شدن رسیده‌اند، فراهم شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نقش این وزارتخانه در ساخت ۴۰۰ هزار مسکن تسهیل‌گری و عرضه زمین است، گفت: ۲۰۰ هزار واحد از این برنامه توسط توسعه‌گران در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر و ۱۰۰ هزار در بافت‌های فرسوده احداث خواهد شد.

جزئیات جدید از ساخت ۴۰۰ هزار مسکن/هدفگذاری متعادل کردن عرضه و تقاضا

به گزارش افق نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی با اشاره به هدف‌گذاری کمی بخش تأمین مسکن اقشار متوسط در برنامه ششم توسعه بیان کرد: طبق این برنامه قرار است سالانه ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در بخش‌های شهری و روستایی ساخته و شرایط عرضه آن‌ها برای خانه‌ اولی‌ها و یا افرادی که در این زمان به توانایی خانه‌دار شدن رسیده‌اند، فراهم شود.

اسلامی در این زمینه اضافه کرد: با توجه به برنامه ارائه شده به رئیس جمهوری که هفته گذشته صورت گرفت، نخستین برنامه عملیاتی در این دوره از مدیریت وزارت راه و شهرسازی در دستور کار قرار گرفت که تکمیل ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر باقی‌مانده و تحویل آن به متقاضیان و همچنین ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی با کمک حضور توسعه‌گران از جمله آن‌ها به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه نقش وزارت راه و شهرسازی در این برنامه صرفا تسهیل‌گری و در برخی نقاط عرضه زمین است، اضافه کرد: ۲۰۰ هزار واحد از برنامه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی توسط توسعه‌گران در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر و ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده احداث خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود برنامه مذکور را یک هدف اجرایی ۲ ساله اعلام کرد و افزود: نکته‌ای که برای ما بسیار حائز اهمیت بوده و جامعه در حال حاضر به آن نیاز دارد تسریع و تسهیل امر خانه‌دار شدن خصوصا برای قشر متوسط است تا ضمن عملیاتی کردن جریان تولید مسکن این اطمینان را به مردم بدهد که یک گونه جریان پایدار در این مسیر به وجود آمده است.

 اسلامی با تأکید براینکه تلاش داریم تا از این طریق نوعی تعادل در بخش عرضه و تقاضا در بازار مسکن کشور به وجود آوریم گفت: فعالیت و سرمایه‌گذاری در طرح عایدی مسکن نیز نشان‌دهنده تلاش برای جلوگیری از رکود سرمایه در این حوزه است که سعی دارد به نحوی این سرمایه و خانه‌های خالی را در مدار بهره‌برداری برای مردم قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح نیز مانند هر گونه فعالیت اقتصادی دیگر که مالیات برایش تعریف شده است وضعیت باید به همین نحوه دنبال شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=271670

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر