3

نماینده سراوان را لایق حضور در خانه ملت نمی‌دانیم/ جای ظالم و مظلوم را عوض نکنید

  • کد خبر : 271825
  • ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران ظهر امروز با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار برخورد با نماینده سراوان شدند.

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران ظهر امروز با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار برخورد با نماینده سراوان شدند.

نماینده سراوان را لایق حضور در خانه ملت نمی‌دانیم/ جای ظالم و مظلوم را عوض نکنید

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران ظهر امروز (‌یکم دی‌ماه ۱۹۹۷) در اعتراض به رفتار حاشیه‌ساز و نامناسب نماینده سراوان با کارمند گمرک، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

دانشجویان تجمع‌کننده با در دست داشتن پلاکاردها و دست نوشته هایی خواستار برخورد قانونی با نماینده سراوان شده و از این نماینده هم خواستند تا هرچه سریع‌تر استعفا دهد.

تجمع کنندگان همچنین با سردادن شعارهایی همچون « بگذارید مجلس، خانه ملت بماند»،  « نماینده هتاک اخراج باید گردد»، « من هم کارمند گمرک هستم» و « مسئولین بددهن، مردم ولی نعمتن» ضمن اعتراض به رفتار نامناسب نماینده سراوان حمایت خود را از کارمند گمرک اعلام کردند.

* نماینده سراوان را لایق حضور در خانه ملت نمی‌دانیم

مرتضی کیا مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در تجمعی که ظهر امروز در مقابل مجلس و در اعتراض به برخورد نماینده سراوان برگزار شد، با اشاره به جایگاه مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در سال های اخیر اتحاد نامبارک علی لاریجانی و حسن روحانی مجلس را جایگاه خود ساقط کرده و منافع جناحی آقایان بر منافع ملی حاکم شده است.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم ادامه داد: امروز مجلس در رابطه با مشکلات مردم به همان اندازه مقصر است که دولت ناکارامد روحانی تقصیر دارد.

کیا در ادامه با اشاره به برخورد نماینده سراوان با مامور گمرک هم تاکید کرد: تلخ تر از این موضوع فیلمی بود که از صحن غیرعلنی مجلس منتشر شد و ما امروز اینجا جمع شده ایم تا بگوییم که متاسفیم که به مردم پشت کردید، آقای لاریجانی متاسفیم که حرف از برخورد با کارمندی می زنید که از فحاشی یک نماینده مجلس فیلم گرفته است.ما اینجا جمع شده ایم تا بگوییم آقای لاریجانی جای مظلوم و ظالم را عوض نکنید.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: ما نماینده هتاک سراوان را لایق حضور در خانه ملت نمی دانیم و خواستار پیگیری قاطع هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و تعیین تکلیف موضوع هستیم.

کیا در ادامه ضمن محکوم کردن رفتار نماینده سراوان گفت: این اتفاق صرفا یک دعوای شخصی بین دو نفر در جامعه اسلامی نیست؛ بلکه یک سوی این دعوا یک نماینده مجلس و در یک سوی دیگر یک کارمند دولت بوده و این قضیه هزینه‌های زیادی را به کشور و مجلس وارد کرد.

این فعال دانشجویی خطاب به شورای نگهبان تصریح کرد: نظارت استصوابی شاید مانع باشد اما جامع نیست و نتوانسته است مانع نفوذ متحجرها، ریاکاران، تزویرگران و دلالان شود. شورای نگهبان باید فرآیند‌های نظارت‌های استصوابی را شفاف کند و.باید از دکترین حقوقی و سیاسی و نظریه‌های علمای حقوق و سیاست در راستای بروز کردن نظریه نظارت استصوابی جهت جلوگیری از راه یافتن افراد این چنین به مجلس جلوگیری کند.

 وی افزود: قطعا علمی‌ترین راه در این کار شفافیت در روند احراز صلاحیت‌ها و استفاده از جمهور مردم در این فرآیند‌ها است که در این زمینه شورای نگهبان باید از دکترین حقوقی استفاده کند.

این فعال دانشجویی ضمن انتقاد از قانون انتخابات مجلس با هشدار به رئیس مجلس اظهار داشت: هشدار ما به آقای لاریجانی این است که نکند خدای ناکرده به جای اینکه نماد جمهوریت نظام باشد طرف فاسد، قلدرمآبی باشد.

 مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در ادامه از اظهارنظر اخیر لاریجانی برای پیگیری فیلم را منتشر شده از جلسه غیر علنی مجلس انتقاد کد و افزود: این اظهارنظر سیاست‌های دوگانه و یک بام و دو هوای رئیس مجلس را نشان داد. آقای لاریجانی نمی‌توان در صحن علنی با مردم بود و در صحن غیرعلنی بر مردم بود وقت آن است که برای دوران بازنشستگی سیاسی خودتان فکری کنید.

کیا از محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان و از نمایندگان اقلیت دینی در مجلس تقدیر کرد و گفت: تلاش‌های مجاهدانه و آگاهی بخش آقای عثمانی برای جلوگیری از سوءاستفاده از قومیت‌های قومی و مذهبی توسط نماینده سراوان قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: برخی از نمایندگان از جایگاه نمایندگی خود برای پیگیری منافع یک نماینده خاطی و فحاش سوءاستفاده کردند، نباید جایگاه مجلس که منابع آن از منابع عمومی کشور تامین می‌شود در این وضعیت خطیر تحریم‌های اقتصادی و تلفات انسانی بالا در مدارس به خاطر کمبود منابع مالی صرف پیگیری منافع شخصی نماینده خطاکار فحاش شود.

کیا یادآور شد: باید لیست اسامی نمایندگانی که پای استیضاح وزیر را امضا کرده اند پاک شود، در گزارش هیات نظارت بر نمایندگان که پرونده را مخدومه کرده آمده است بازدید سرزده از دستگاه‌ها و بررسی عملکرد آن‌ها جزو وظایف نظارتی نمایندگان مجلس است و مسوولان باید همکاری‌های لازم را داشته باشند؛ البته در این جلسه هیچ کس برخورد و درگیری‌های لفظی دو طرف را تایید نکرد.

کیا با بیان اینکه بنده به عنوان کسی که با مردم بلوچ زندگی کردم، کار کرده ام و حشر و نشر داشته ام، محمد باسط درازهی نماینده سراوان را نماینده مردم این شهر نمی‌دانم، تصریح کرد: جناب نماینده سراوان شما جزو کمیسیون مجلس هستید؛ با این وجود چه وظیفه‌ای برای گمرک برای شخص جنابعالی متصور است؛ مضاف بر اینکه نظارت بر گمرک چه نیازی دارد بر اینکه یک دلال وارداتچی را با خود همراه کنید.

وی با اشاره به اینکه تنها مستندات حق نمایندگان بر دستگاه‌ها نظارت از طریق طرح تحقیق و تفحص است که باید به تصویب مجلس برسد، افزود: کدام مجلس، کدام مصوبه و کدام مستند قانونی به شما چنین اجازه‌ای داده است؟

این فعال دانشجویی گفت: توهین به کارمند دولت در حین انجام وظایف قانونی و اداری، تلاش برای ایجاد اختلاف تفرقه و اختلاف بین اقوام و مذاهب جامعه ایرانی به جای تصحیح عملکرد، اقدام علیه امنیت ملی از طریق قوم بلوچ با پررنگ کردن مسائل و تضاد‌های قومی، مذهبی و اقتصادی، تضعیف و وعن جایگاه مجلس و نمایندگی و سوءاستفاده از جایگاه و اختیارات نمایندگی برای منافع شخصی را از جمله اتهامات وارده به نماینده سراوان است.

 مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: از قوه قضاییه و دادستان کل می‌خواهیم به پرونده بررسی تخلفات متعدد صورت گرفته توسط نماینده مردم سراوان در مجلس به عنوان مدعی العموم ورود کند، نباید هیچ گونه ملاحظه‌ای نسبت به صاحبان قدرت و ثروت داشت و همانطور که قوه قضاییه به مفاسد اقتصادی پرداخته باید به مفاسد سیاسی هم بپردازد؛ چرا که مفاسد سیاسی زمینه ساز و بستر ساز زمینه اقتصادی هستند.

کیا در ادامه خطاب به ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم گفت: در راستای حمایت از مردم در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر مسوولان لازم است به پرونده مردم سراوان در مجلس ورود پیدا کند و اقدامات خود را از کارمند و شهروند درگیر بر این پرونده انجام دهد.

وی با بیان اینکه کارمند وظیفه شناس و شهروند مسئول زیر چتر حمایتی جامعه حقوقدانان و سیاستمداران کشور هستند و ما به
نمایندگی از این طیف حمایت خود را از آن‌ها اعلام می‌کنیم، تصریح کرد: تا زمانی که کاپشن سبز‌ها هستند همانطور که نمی‌گذارند کسی به حقوق مظلومین در ورای مرز‌های جمهوری اسلامی تعرض کند اجازه نخواهند داد هیچ کدام از صاحبان زر و زور و تزویر به نمایندگی از این طیف حمایت خود را از آن‌ها اعلام می‌کنیم.

وی تصریح کرد: تا زمانی که کاپشن سبز‌ها هستند همانطور که نمی‌گذارند کسی به حقوق مظلومین در ورای مرز‌های جمهوری اسلامی تعرض کند اجازه نخواهند داد هیچ کدام از صاحبان زر و زور و تزویر به حقوق شهروندی کارمند و شهروند مسئول تعرض کند.

* آقای لاریجانی! جای ظالم و مظلوم را عوض نکنید

دانشجویان انقلابی در پایان تجمع خود با قرائت بیانیه‌ای تاکید کردند:‌ مجلس در همه ممالک و نظام‌های سیاسی نماد اراده مردم است و همه اعتبار و افتخار نمایندگانش این است که وکلای مردم هستند. در نظام جمهوری اسلامی هم قانون‌گذاری، نظارت بر دولت، تعامل با سایر قوا، همه و همه وقتی معنا دارند که مجلس خانه ملت و نمایندگانش حافظ منافع ملت باشند. در طول تاریخ نیز چهره‌هایی به‌عنوان نمایندگان محبوب نام‌شان ماندگار شده که بیش از همه از مردم و برای مردم بوده‌اند.

از شهید مدرس که آبروی خانه ملت در برابر استبداد رضاخانی بود گرفته تا دیاله و شرافت و آیت و محمد منتظری. هرگاه مجلس از هویت اصلی‌اش که مردمی بودن است، دور شده، مردم اولین قربانی آن بودند. متأسفانه باید بگویم که در سال‌های اخیر اتحاد نامبارک آقایان لاریجانی و روحانی، مجلس را از جایگاه خود ساقط کرده و منافع جناحی آقایان بر منافع ملت حاکم شده است.

رأی اعتماد فرمایشی به وزرا، ناکام ماندن سؤال از وزرا در مجلس، دور زدن کمیسیون بررسی برجام و تصویب ۲۰ دقیقه‌ای آن، سرکوب صدای معترضان و منتقدان دولت در مجلس، بررسی و پیگیری نکردن ضعف مدیریت دولت در امور اقتصادی و معیشتی و تضعیف سازوکارهای نظارتی مجلس بر دولت در مقام ریاست سیاست‌کارانه آقای لاریجانی بر مجلس بوده است.

امام بزرگوارمان در وصیت خود به مجلس و دولت درباره خدمت‌گذاری به مستضعفان و محرومان و ستم‌دیدگان که نور چشم و اولیای امر همه هستند هشدار می‌دهند و اما مجلس آقای لاریجانی و دولت آقای روحانی مدت‌هاست مردم و مستضعفان را فراموش کرده‌اند.

آقایان وکلای ملت در یک سال گذشته که مردم زیر بار فشار اقتصادی و افزایش قیمت‌ها بوده‌اند در مجلس چه کرده‌اید؟! چقدر به وظایف نظارتی خود عمل کرده‌اید؟ آقایان وکلای ملت، خون مستضعفان برای پاسداشت از آرمان‌های انقلاب در سرپایینی‌های شهر جاری نشد تا لیبرال‌ها سر کار بیایند و نرخ نان از سربالایی‌های شهر بالا برود و شما فقط نظاره‌گر باشید.

امروز مجلس در بی‌ثباتی اقتصاد به‌همان اندازه مقصر است که دولت ناکارآمد آقای روحانی مقصر است. پیوند سیاسی دولت و مجلس جز تنگ‌تر کردن سفره مردم و بی‌اعتمادی آنان به نظام را به‌ارمغان نخواهد آورد. مجلس امروز کلکسیونی از ناکارآمدی، لابی‌گری و حتاکی شده است. مجلسی که درد مردم را نمی‌فهمد، قدمی برای بهبود اوضاع نابسامان کشور برنمی‌دارد و از نماینده هتاک حمایت می‌کند؛ از مردم نیست بلکه بر مردم است.

اتفاق تأسف‌بار اخیر و توهین نماینده سراوان به کارمندان یک اداره کام همه ما را تلخ کرد اما تلخ‌تر از آن انتشار فیلم جلسه غیرعلنی مجلس بود. آقایان وکلای ملت، ما دانشجویان بسیجی امروز اینجا جمع شده‌ایم تا بگوییم متأسفیم که به مردم پشت کرده‌اید.

جناب آقای لاریجانی متأسفیم که در جلسه غیرعلنی سخن از برخورد با کارمندی می‌شود و از توهین و فحاشی یک نماینده به مردم فیلم گرفته است. امروز اینجا جمع شده‌ایم تا بگوییم ما همان کارمند غیرتمند و شجاع گمرک هستیم که نماینده هتاک را بیرون انداخت. اینجا جمع شده‌ایم بگوییم آقای لاریجانی جای ظالم و مظلوم را عوض نکنید. ما دانشجویان بسیجی اعلام می‌کنیم نماینده هتاک سراوان را لایق حضور در خانه ملت نمی‌دانیم و خواستار پیگیری قاطع و نظارت بر رفتار نمایندگان و تعیین تکلیف او هستیم.

لازم به ذکر است روز گذشته هم جمعی از دانشجویان در برخی شهرهای کشور بعد از نماز جمعه در همین رابطه تجمع اعتراضی برگزار کردند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=271825

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر