4

با بخشنامه جدید بانک مرکزی تامین ارز واردکنندگان تسهیل شد

  • کد خبر : 271958
  • ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷

دبیر کل کانون صرافان ایرانیان از بخشنامه جدید بانک مرکزی برای تامین ارز واردکنندگان خبر داد و گفت: در شیوه جدید، صرافی ها می توانند حواله های ارزی مورد نیاز واردکنندگان را از طریق بانک مرکزی از بانک های عامل تهیه کنند.

با بخشنامه جدید بانک مرکزی تامین ارز واردکنندگان تسهیل شد

دبیر کل کانون صرافان ایرانیان از بخشنامه جدید بانک مرکزی برای تامین ارز واردکنندگان خبر داد و گفت: در شیوه جدید، صرافی ها می توانند حواله های ارزی مورد نیاز واردکنندگان را از طریق بانک مرکزی از بانک های عامل تهیه کنند.

به گزارش افق نیوز/ بر اساس بخشنامه جدید بانک مرکزی، «در راستای تسهیل فرآیند تامین ارز تجارتکشور، صرافی ها می توانند نسبت به خرید حواله های ارزی از بانک مرکزی از طریق شعب ارزی بانک های عامل با رعایت مقررات ارزی و ثبت در سامانه نظارت ارز (سنا) برای پوشش تقاضاهای مشتریان بابت مصارف وارداتی از طریق سامانه نیما اقدام کنند».

در این پیوند «رضا ترکاشوند» امروز در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه برخی واردکنندگان در تامین ارز خود مشکل داشتند، مقرر شد که صرافی های رسمی و دارای مجوز بتوانند این تقاضاها را از طریق حواله های ارزی بانک مرکزی پوشش دهند.

وی افزود: اغلب این واردکنندگان، کسانی هستند که گروه ۲ کالایی را وارد کشور می کنند و تا پیش از این می بایست ارز مورد نیاز خود را ارز صادراتی پتروشیمی ها و مواد معدنی از نیما تامین می کردند.

ترکاشوند اظهار داشت: با بخشنامه جدید بانک مرکزی، این امکان فراهم شده که صرافی ها حواله های ارزی بانک مرکزی از طریق بانک های عامل خریداری و در اختیار واردکنندگان قرار دهند و به این ترتیب انتظار می رود بخش عمده ای ازمشکلات این گروه از فعالان اقتصادی برطرف شود.

وی تاکید کرد: حواله های ارزی که صرافی ها خریداری می کنند، در سامانه نظارت ارز (سنا) و فروش آن نیز در سامانه نیما ثبت می شود.

ترکاشوند خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه جابجایی ارز در دنیا توسط کارگزاری های صرافی ها انجام می شود، انتظار می رود با این روش واردات کالاها بخصوص مواد اولیه واحدهای تولیدی سرعت بیشتری بگیرد.

به گزارش ایرنا، پس از تغییر سیاست های ارزی دولت، کالاهای وارداتی در چهار گروه ساماندهی شدند؛ گروه کالایی نخست مربوط به کالاهای اساسی و ضروری است که ارز آن از محل درآمدهای ناشی از فروش نفت تامین می شود.

گروه کالایی دوم شامل مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای می شود که تامین ارز آنها از محل صادرات پتروشیمی،فولاد و مواد معدنی است. همچنین گروه کالایی سوم برای کالاهای مصرفی در نظر گرفته شده که ارز آنها ناشی از صادرات کالاهایی است که ملزم به ارائه در سامانه نیما نیستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=271958

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر