2

ترکیه دسترسی متخصصان آمریکایی به سامانه اس‌۴۰۰ روسیه را تکذیب کرد

  • کد خبر : 272035
  • ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵

ترکیه دسترسی متخصصان آمریکایی به سامانه اس‌۴۰۰ روسیه را تکذیب کرد

وزیر دفاع ترکیه خبر یک رسانه درباره موافقت آنکارا با دسترسی متخصصان آمریکایی به سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ روسیه را تکذیب کرد.

ترکیه دسترسی متخصصان آمریکایی به سامانه اس‌400 روسیه را تکذیب کرد

به گزارش افق نیوز، «هلوسی آکار» وزیر دفاع ترکیه روز سه‌شنبه گزارش‌های منتشر شده درباره پیشنهاد آنکارا به تکنسین‌های آمریکایی برای دسترسی به سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسیه را تکذیب کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار اسپوتنیک در این باره گفت: «چنین چیزی نیست. روند اجرای قرارداد خرید سامانه روسی اس-۴۰۰ بر اساس برنامه به پیش می‌رود.»

پیش از این بلومبرگ به نقل از دو منبع گزارش داده بود که هفته پیش ترکیه به متخصصان فنی آمریکا پیشنهاد داده‌ بود تا به بررسی سامانه‌های اس-۴۰۰ پرداخته تا به کنترل آسیب‌هایی بپردازد که این قرارداد به رابطه آنکارا با واشنگتن وارد کرده است.

این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه یادآوری کرد که در قرارداد ترکیه با روسیه بر عدم انتشار اطلاعات حساس توسط آنکارا تاکید شده است.

پسکوف تاکید کرد: «به عنوان یک قانون، همکاری نظامی و دفاعی روسیه با دیگر کشورها الزاما بر عدم فاش کردن اطلاعات بخصوص و حساس تاکید دارد. در مورد ترکیه نیز این الزام وجود دارد. ما هیچ دلیلی نمی‌بینیم که به همتایان خود در ترکیه اعتماد نکنیم.»

«مولود چاوش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه نیز تایید کرده که آنکارا قرارداد اس ۴۰۰ را نهایی کرده و ترکیه این سامانه موشکی را بدون هیچ سوالی خواهد خرید.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=272035

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر