2

۵ میلیارد تومان سود سالانه شرکت مادر تخصصی جمع‌آوری اموال تملیکی + جزئیات درآمد و هزینه‌ها

  • کد خبر : 272297
  • ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸

درآمد و هزینه شرکت مادر تخصصی سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی در لایحه بودجه ۹۸ نشان می دهد این شرکت که وظیفه جمع‌آوری و فروش کالاهای قاچاق، ضبطی، متروکه و بلاصاحب را دارد، تنها ۵ میلیارد تومان سوددهی داشته است.

5 میلیارد تومان سود سالانه شرکت مادر تخصصی جمع‌آوری اموال تملیکی + جزئیات درآمد و هزینه‌ها

به گزارش افق نیوز/ در لایحه بودجه سال ۹۸ و در پیوست ۳ این لایحه که شامل جداول بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت به‌انضمام برنامه، فعالیت و بهای تمام‌شده و بودجه مناطق آزاد تجاری ــ صنعتی، است، بودجه شرکت‌های دولتی با تفکیک هزینه‌ها و درآمدهای آن آمده است.

نکته جالب توجه اینجاست که نام شرکت مادرتخصصی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در جداول بودجه شرکت‌های دولتی سودده و سربه‌سر سال ۹۸ درج شده است و این در حالی است که بر اساس اعداد و ارقام ذکر شده در این جدول، درآمد شرکت مادرتخصصی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، ۸۵ میلیارد تومان و هزینه‌های این شرکت رقمی معادل ۸۴ میلیارد و ۴۳۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اعلام شده است که بخشی از این هزینه‌ها معادل ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به عنوان استهلاک در نظر گرفته شده است.

بر اساس این جدول، شرکت مادرتخصصی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از پرداخت مالیات معاف بوده و هیچ مالیاتی را پرداخت نمی‌کند که با احتساب این مبالغ، میزان سوددهی این شرکت برای سال ۹۸، تنها ۵ میلیارد و ۶۱۶ میلیون تومان محاسبه شده است.

این در حالی است که بر اساس قوانین موجود، ۵۰ درصد از سود این شرکت (۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان) به عنوان سهم دولت در سال ۹۸ در نظر گرفته شده که از این مبلغ نیز در جدول مذکور ۲۸ میلیون تومان سهم دولت و ۲۵۲ میلیون تومان به عنوان اندوخته‌ها درج شده است.

در جدول مربوط به این بخش آمده که شرکت مادر تخصصی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی دارای مصوبه واگذاری است.

به گزارش تسنیم، هدف شرکت مادرتخصصی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی که در اساسنامه مندرج در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به عنوان سازمان نامیده شده، تمرکز امور مربوط به اموالی است که به هر نحو در اجرای قوانین یا به موجب‌احکام مراجع ذی‌صلاح قانونی اعم از قضایی‌، صنفی‌، اداری و هر مرجع قانونی دیگر به تملک یا تصرف یاتحت توقیف دولت درآمده یا درمی‌آید یا به نفع دولت توقیف یا بازداشت می‌شود.

به عبارت دیگر این سازمان وظیفه جمع آوری و فروش کالای متروکه، قاچاق و ضبطی قطعیت یافته و کالای قاچاق بلاصاحب و صاحب متواری را بر عهده دارد که با برگزاری مزایده، این اموال که شامل اموال منقول و غیرمنقول می‌شود را به فروش می رساند.

ماجرای سوددهی پایین این شرکت موضوع جدیدی نیست و در بهمن ماه ۹۰ نیز اردشیر محمدی رئیس وقت آن، اعلام کرده بود: به دلیل تعهدات حاکمیتی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، این سازمان برای سال های طولانی زیان ده بوده است، اما امسال (۱۳۹۰) با توجه به اقدامات صورت گرفته، از این مرحله عبور کرده و پیش بینی ما این است که برای سال آینده به سود دهی برسیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=272297

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر