2

اندیشکده‌های آمریکا دائما نگران گسترش نفوذ ایران در منطقه و جهان هستند

  • کد خبر : 272303
  • ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲

رئیس پیشین دانشگاه ازاد اسلامی گفت: خود امریکایی‌ها امروز اعتراف می‌کنند که تحریم‌ها نتوانسته در خصوص ایران مفید باشد و تنها نتیجه آن دور شدن امریکا از متحدانش بوده است

رئیس پیشین دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با وجود همه دشمنی‌ها، این روزها حتی موسسات راهبردی و اندیشکده‌های آمریکا نیز دائما از گسترش نفوذ ایران در منطقه و جهان صحبت می‌کنند.

 اندیشکده‌های آمریکا  دائما نگران گسترش نفوذ ایران در منطقه و جهان هستند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، «فرهاد رهبر» استاد دانشگاه در همایش علمی تخصصی «۴۰ سال توطئه ۴۰ سال مقاومت» با بیان اینکه استکبار جهانی با خروج از ایران به موجب پیروزی انقلاب منافع بسیار زیادی را از دست داد، گفت: وجود ذخایر استراتژیک در منطقه غرب آسیا، از جمله دلایل طمع دشمنان به ایران است.

وی افزود: آمریکایی‌ها در ۴۰ سال اخیر تلاش جدی داشتند که موقعیت استراتژیک منطقه غرب آسیا و جمهوری اسلامی ایران را کم کنند و برای این هدف چندین طرح از جمله طرح تراسیکا که یک طرح انتقال ذخایر انرژی بود را انجام دادند اما هیچ‌گاه موفق نشدند.

رئیس پیشین دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: با وجود همه دشمنی‌ها، این روزها حتی موسسات راهبردی و اندیشکده‌های آمریکا نیز دائما از گسترش نفوذ ایران در منطقه و جهان صحبت می‌کنند.

رهبر با بیان اینکه با وجود آنکه انقلاب اسلامی، دست مستکبران را از کشور کوتاه کرد اما توطئه‌های آنها علیه ملت ما هیچ‌گاه تمام نشده است، گفت: حمایت همه‌جانبه ۸ ساله از صدام در جنگ‌تحمیلی، اعمال تحریم‌های سنگین مالی و تجاری، کمک‌های مالی به دشمنان ملت ایران برای اجرای عملیات‌های تروریستی، از جمله توطئه‌های امریکا در ۴۰ سال اخیر علیه ملت ایران بوده است.

وی با بیان اینکه ما در ابتدای پیروزی انقلاب کوچکترین سلاح خود را هم وارد می‌کردیم اما امروز به جایی رسیده‌ایم که به ۴۰ کشور جهان سلاح و تجهیزات نظامی صادر می‌کنیم، گفت: امروز دشمنان قدرت علمی جمهوری اسلامی ایران را نمی‌توانند انکار کنند‌.

رئیس پیشین دانشگاه ازاد اسلامی در ادامه عنوان کرد: خود امریکایی‌ها امروز اعتراف می‌کنند که تحریم‌ها نتوانسته در خصوص ایران مفید باشد و تنها نتیجه آن دور شدن امریکا از متحدانش بوده است

رهبر همچنین گفت: امروز مثلث تل‌آویو، واشینگتن و ریاض در ابعاد اقتصادی، سیاسی و نظامی در حال طراحی توطئه علیه ملت ایران هستند.

وی یادآور شد: امروز اتاق جنگ وزارت خزانه‌داری آمریکا به شدت در حال رصد شرکت‌های جهانی است که با ایران همکاری می‌کنند؛ این اتاق جنگ در صورت مشاهده همکاری این شرکت‌ها با ایران، به شدت با آنها برخورد می‌کنند

این استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم تعداد قابل توجهی از شاخص‌های امنیت اقتصادی کشورمان با بهبود شرایط سیاسی سریعا بهبود یابند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=272303

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر