عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: هنوز چند روزی از جان باختن جوانانمان به علت فعالیت اتوبوس های فرسوده و دست دوم نگذشته، حال چگونه مسئولان به فکر واردات این گونه اتوبوس ها هستند.
نباید به بهانه کمبود ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری اتوبوس فرسوده وارد کنیم
نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا نمیتوان به بهانه کمبود اتوبوس در ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری، اتوبوسهایی را وارد کرد که سالها در دیگر کشورها کار کرده و امروز که فرسوده شده اند، با قیمتهای کلان به کشور ما فروخته شود.
خرید گسترده اتوبوسهای دست دوم نشان دهنده بی تدبیری بزرگ مدیران است
هنوز چند روزی از جان باختن جوانانمان به علت فعالیت اتوبوسهای فرسوده و دست دوم نگذشته، حال چگونه مسئولان به فکر واردات این گونه اتوبوسها هستند
وی خرید گسترده اتوبوسهای دست دوم را اشتباه بزرگ مدیران دانست و گفت: هنوز چند روزی از جان باختن جوانانمان به علت فعالیت اتوبوسهای فرسوده و دست دوم نگذشته، حال چگونه مسئولان به فکر واردات این گونه اتوبوسها هستند.
افزایش تصادفات نتیجه واردات اتوبوسهای دست دوم
کیانپور تصریح کرد: قطعا با واردات اتوبوسهای دست دوم باید در آیندهای نزدیک شاهد افزایش آمارهای تصادفات بین شهری باشیم و در آن زمان مدیرانی که اقدام به واردات این خودروها کرده اند، باید پاسخگوی اقداماتشان باشند.
نباید با واردات اتوبوسهای دست دوم از چاله به درون چاه سقوط کنیم
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: این موضوع واضح و مبرهن است که ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری ما نیازمند اصلاح و بهبود وضعیت است، اما به نظر من نباید از چاله به درون چاه سقوط کنیم، زیرا نتیجه این اقدام افزایش تصادفات و افزایش آلودگی هوا است.
ورشکستگی کارخانههای تولید اتوبوس با واردات گسترده اتوبوسهای دست دوم
وی ادامه داد: یکی دیگر از تبعات واردات گسترده خودروهای فرسوده، ورشکستگی کارخانههای تولید اتوبوس در داخل کشور است، زیرا با این اقدامات تولید اتوبوس دیگر توجیه اقتصادی ندارد.
دولت از تولیدکنندگان داخلی اتوبوس حمایت کند
عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: به نظر من بهترین راه کار برای رفع کمبود اتوبوس در داخل کشور، حمایت دولت و شهرداریها از کارخانههای تولید اتوبوس در داخل کشور است، با این اقدام ضمن افزایش اشتغال در کشور، میتوانیم اتوبوسهای نو با استانداردهای قابل قبول را تولید کنیم.