1

ادعاهای جدید ژنرال صهیونیست درباره ایران و عراق

  • کد خبر : 272510
  • ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰

رئیس رکن اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه ایران تلاش می‌کند مانند سوریه، در عراق حضور نظامی خود را تثبیت کند، گفت تل‌آویو این تحولات را به‌دقت زیر نظر دارد.

تمیر هایمن

رئیس رکن اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه ایران تلاش می‌کند مانند سوریه، در عراق حضور نظامی خود را تثبیت کند، گفت تل‌آویو این تحولات را به‌دقت زیر نظر دارد.

به گزارش افق نیوز، ژنرال «تمیر هایمن» رئیس رکن اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) در اظهار نظری جنجالی تهدید کرد اگر نیاز باشد مانند سوریه، علیه عراق نیز حملاتی را انجام خواهند داد.

هایمن در همایش نشریه «کالکالیست» با ادعای وجود تونل‌های حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی گفت: «این حقیقت که حزب‌الله توانایی حفر تونل دارد، می‌تواند منجر به تصمیمات غیرمسئولانه‌ای شود و به‌همین دلیل مهم است که ما چنین توانمندی‌های دشمنانمان را جدی بگیریم».

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وی با بیان اینکه ایران اکنون در دوره یک توافق هسته‌ای ناپایدار قرار دارد، ادعا کرد: «البته آنها تلاش می‌کنند در چارچوب این توافق باقی بمانند ولی به دنبال راه‌هایی برای دور زدن تحریم‌ها نیز می‌گردند».

این ژنرال صهیونیست با ادعای اینکه ایران می‌تواند از عراق به‌عنوان سکوی پرتاب موشک‌هایش به سمت اسرائیل استفاده کند، افزود: «عراق تحت نفوذ روزافزون ایران است».

هایمن تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از سوریه را فرصتی برای تثبیت نظامی ایران در منطقه ادعا کرده و گفت: «آنها (ایرانی‌ها) شاید عراق را به عنوان عرصه مناسبی برای تثبیت (نظامی) خود ببیند، مانند آنچه که در سوریه انجام دادند».

وی با اشاره به موفقیت‌های می‌دانی چشمگیر دولت سوریه در عقب‌راندن معارضان و شکست‌دادن تروریست‌ها و همچنین خروج نظامیان آمریکایی از شمال این کشور، پیش‌بینی کرد که در سال ۲۰۱۹ شاهد «تغییر قابل توجهی» در سوریه خواهند بود.

رئیس رکن اطلاعاتی ارتش اسرائیل در این باره توضیح داد: «این حضور ایران، به همراه بازگشت سوریه به ثبات تحت چتر حفاظتی روسیه، چیزی است که ما به‌دقت مراقب آن هستیم».

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=272510

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر