1

تعیین یک روز برای حضور مردم با لباس محلی در کاهش بحران هویت تأثیر دارد؟

  • کد خبر : 272670
  • ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۸:۲۹

همین‌که مردم احساس کنند در تصمیم‌گیری و تصمیم سازی شریک شده‌اند، قدرت پذیرش آنها از شرایط کنونی بالاتر می‌رود و در  مجموع سرمایه اجتماعی افزایش می‌یابد.

تعیین یک روز برای حضور مردم با لباس محلی در کاهش بحران هویت تأثیر دارد؟

افق نیوز/ یک عضو کمیسیون اجتماعی بحران هویت را یکی از بحران‌های توسعه دانست و اظهار کرد: تعیین یک روز برای حضور مردم با لباس محلی می‌تواند به کاهش بحران هویت کمکی شایان کرده و در حوزه نشاط اجتماعی نیز می‌توان به آن به چشم یک ارزش افزوده نگاه کرد.

ناهید تاج‌الدین نماینده مردم اصفهان مشارکت بیشتر مردم حول موضوعات ملی را موجب احساس تعلق بیشتر مردم نسبت به مسائل کشور دانست و اظهار کرد: همین‌که مردم احساس کنند در تصمیم‌گیری و تصمیم سازی شریک شده‌اند، قدرت پذیرش آنها از شرایط کنونی بالاتر می‌رود و در  مجموع سرمایه اجتماعی افزایش می‌یابد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به ضرورت پایدار بودن مشارکت مردم گفت: این مشارکت، نباید صرفا به انتخابات محدود شود، از پس یک مشارکت پایدار است که وحدت ملی حاصل می‌شود.

وی با بیان این مطلب که بحران هویت یکی از بحران‌های توسعه است، تعیین یک روز برای حضور مردم با لباس محلی را موجب  کاهش احتمالی بحران هویت دانست.

به گفته تاج‌الدین، تعیین این روز می‌تواند کمک شایانی کند تا در مجموع در کنار اقدامات دیگر مسیر توسعه را هموارتر نماید، ضمن آنکه بهانه ایست برای بازگشت به هویت خویشتن و به عنوان یک رویداد نیز می‌تواند نشاط اجتماعی ایجاد کرده و در حوزه نشاط اجتماعی می‌توان به آن به چشم یک ارزش افزوده نگاه کرد اما باید به دنبال ایجاد نشاط اجتماعی پایدار باشیم .

نماینده مردم اصفهان در پاسخ به این پرسش که چقدر می‌توان از وجود ادبای ملی مانند سعدی و حافظ برای ایجاد وحدت و همبستگی با برگزاری کنسرت‌های خیابانی با اشعار این شاعران و پخش ملی آن در سراسر کشور توسط صداوسیما بهره برد؟ گفت: سعدی و حافظ و … سرمایه‌های نمادین ما هستند. این سرمایه‌های نمادین هم هویت‌بخش و هم وحدت آفرین هستند و باعث می‌شوند همه ما از هر طیف و دسته اجتماعی، حول آنها به محل اجماعی برسیم.

وی ادامه داد: از آنان که معتقدند حافظ رند بوده تا آنان که حافظ را عارف می دانند همه به هر حال علاقه‌ای به حافظ دارند و در حافظیه دور هم جمع می‌شوند. سرمایه نمادین درست به همین معناست. استفاده از این سرمایه‌های نمادین در قالب برنامه‌های فرهنگی نیز هم نشاط آفرین است و هم سرمایه اجتماعی را افزایش می‌دهد و باعث وحدت می‌شود.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=272670

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر