4

سومالی فرستاده ویژه سازمان ملل را «عنصری نامطلوب» خواند

  • کد خبر : 272688
  • ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹

وزارت خارجه سومالی امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد فرستاده ویژه سازمان ملل در این کشور «عنصری نامطلوب» است.

وزارت خارجه سومالی امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد فرستاده ویژه سازمان ملل در این کشور «عنصری نامطلوب» است.

 سومالی فرستاده ویژه سازمان ملل را «عنصری نامطلوب» خواند

به گزارش افق نیوز، وزارت خارجه سومالی امروز چهارشنبه در بیانیه خود اعلام کرد که «نیکلاس هایسوم» فرستاده ویژه سازمان ملل «عنصری نامطلوب» است و او دیگر نمی‌تواند در این کشور فعالیت کند.

در بیانیه وزارت خارجه سومالی آمده است که به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل ابلاغ شده که نیکلاس هایسوم در امور دولت سومالی دخالت می‌کند.

به گزارش وبگاه «الصومال الجدید»، وزارت خارجه سومالی آورده است که این تصمیم به دلیل صدور گزارش دفتر سازمان که نقض آشکار استقلال سومالی و سلطه آن است، اتخاذ شده است.

فرستاده سازمان ملل در سومالی اخیرا در گزارشی به وزارت امنیت این کشور خواستار ارائه توضیحات درباره خشونت‌های شهر بیدوا مرکز ایالت جنوب غربی سومالی در دسامبر گذشته شده و اقدامات نیروهای امنیتی را نقض حقوق بشر خوانده بود.

وبگاه «الیوم السابع» نیز گزارش داد که سومالی از فرستاده ویژه سازمان ملل خواسته تا این کشور را ترک کند.

سومالی هر از چند گاهی شاهد انفجارهای تروریستی است که تا کنون شمار زیادی در این انفجارها کشته و زخمی شده‌اند و مسئولیت بیشتر این انفجارها را گروه تروریستی «الشباب» بر عهده می‌گیرد.

«الشباب» مسئولیت حمله را پذیرفت

گروه تروریستی الشباب مسئولیت شلیک خمپاره به دفتر سازمان ملل در موگادیشو را پذیرفت. هیأت سازمان ملل در سومالی روز سه‌شنبه (دیروز) اعلام کرد که الشباب مسئولیت شلیک خمپاره به دفتر این سازمان در موگادیشو را پذیرفته است.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، «نیکلاس هایسوم» فرستاده سازمان ملل در سومالی در بیانیه‌ای حمله به دفتر این سازمان را تأیید کرد و گفت که بعد از ظهر روز سه‌شنبه (دیروز) هفت خمپاره به ساختمان دفتر این سازمان اصابت کرده که باعث زخمی شدن سه نفر شده است.

هایسوم افزود که با وجود خشونت‌هایی که کارکنان یک سازمان بین‌المللی را هدف قرار می‌دهند، ارائه خدمات و برنامه‌های سیاسی ممکن نیست.

روز یکشنبه نیز منابع خبری گزارش دادند که نیروهای آمریکایی و سومالی دستکم ۳۴ نفر از اعضای گروه تروریستی الشباب از جمله چهار نفر از رهبران آن را در جریان بمباران شبانه به قتل رساندند.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=272688

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 13در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر