2

کشتیرانی و همکاری در بندر چابهار محور گفت‌وگوی ظریف و وزیر حمل و نقل هند

  • کد خبر : 273149
  • ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۹:۰۰

ظریف و وزیر حمل و نقل و کشتیرانی هند روابط دوجانبه و راه‌های گسترش مناسبات اقتصادی در حوزه‌‌های حمل و نقل، کشتیرانی و همکاری‌ها در بندر چابهار را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار دادند.

ظریف و وزیر حمل و نقل و کشتیرانی هند روابط دوجانبه و راه‌های گسترش مناسبات اقتصادی در حوزه‌‌های حمل و نقل، کشتیرانی و همکاری‌ها در بندر چابهار را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار دادند.

کشتیرانی و همکاری در بندر چابهار محور گفت‌وگوی ظریف و وزیر حمل و نقل هند

به گزارش افق نیوز، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای دیداری رسمی در هند حضور دارد، صبح امروز (سه‌شنبه) با «نیتین گادکاری» وزیر حمل و نقل و کشتیرانی هند دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار در خصوص روابط دوجانبه، راه‌های گسترش روابط اقتصادی دو کشور به ویژه در حوزه‌های حمل و نقل، کشتیرانی و نیز همکاری‌ها در بندر چابهار گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

وزیر امور خارجه ایران که دیشب (دوشنبه) در رأس یک هیأت سیاسی و اقتصادی به منظور دیدار و گفت وگو با مقامات هندی و در سفری سه روزه وارد هند شد، در بدو ورود به دهلی نو در جمع خبرنگاران با بیان اینکه زمینه‌های بسیار زیادی در توسعه روابط دوجانبه داریم که یکی از این حوزه ها بندر چابهار و علاقه هندی‌ها برای حضور در چابهار و حضور در زیرساخت‌های ترانزیتی در ایران است، گفت:همکاری‌های دیگر اقتصادی بین دو کشور وجود دارد که حوزه‌های مختلفی از هم افزایی اقتصادی بین ایران و هند چه در بخش انرژی و چه در سایر حوزه‌ها را در برمی‌گیرد.

وی همچنین درباره اینکه آیا در این سفر درباره کاهش خرید نفت از ایران توسط هند گفت وگو خواهد کرد؟گفت: بنده و وزیر خارجه هند روسای کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور هستیم، در ملاقات با وزیر خارجه هند این فرصت فراهم می‌شود که در این زمینه صحبت کنیم که ایران همواره تامین کننده مطمئن نفت برای هندوستان بوده و خواهد بود.

ظریف در تشریح اهداف این سفر نیز بیان کرد: این سفر برای شرکت در یک اجلاس مطالعاتی و دعوت به عمل آمده برای حضور در این اجلاس انجام شده و غروب چهارشنبه در این اجلاس سخنرانی ویژه خواهم داشت. تصمیم گرفتیم از این فرصت استفاده کنیم و به همراه بخش خصوصی و هیأت سیاسی و اقتصادی دولتی با مقامات مختلف هند نیز دیدار داشته باشیم.

ظریف همچنین در ادامه سخنانش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روابط ما با هند حتی بعد از تحریم ها خوب است و ارتباطات اقتصادی ما برقرار است، خاطرنشان کرد: یک توافق خوب بانکی با هند داریم که در پاییز امسال بعد از تحریم ها به امضا رسیده است و این امکان را برای کشور فراهم می کند که هم صادرات و واردات و هم سایر نیازهای مالی را تامین کنیم.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف ۱۳ دی ماه ۱۳۹۷ از سفرش به هند خبر داد و گفته بود که به همراه هیأت بزرگ اقتصادی، سفری به هند خواهم داشت که نشانگر آن است که بخش خصوصی ما کماکان در حوزه روابط خارجی بسیار فعال است.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران مرداد ۱۳۹۴ بعد از حصول برجام، آذر ۱۳۹۵  برای شرکت در ششمین کنفرانس قلب آسیا در «آمریتسار» هند و ششم خرداد ماه ۱۳۹۷ و بعد از خروج آمریکا از برجام به دهلی‌نو سفر کرده بود.

ظریف بهمن ۱۳۹۶ نیز روحانی را در سفرش به هند همراهی کرده بود

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=273149

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر