حکیمی‌پور: نباید اظهارات واعظی را جدّی گرفت

به گزارش افق نیوز/ احمد حکیمی‌پور، دبیرکل حزب اراده ملّت درباره کمیته مشترک اصلاح‌طلبان و دولت که از مصوبات جلسه چندماه پیش روحانی و اصلاح‌طلبان بود، گفت: من در جلسه اصلاح‌طلبان با روحانی حضور نداشتم و چیزی هم در ارتباط با خروجی آن جلسه مشاهده نکرده‌ام؛ قاعدتاً کسانی که در آن جلسه حضور داشته‌اند باید کارهایی انجام می‌دادند. در جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هم بحثی در این باره مطرح نشده است؛ بهتر است کسانی که در جلسه بوده‌اند توضیح دهند.

وی در پاسخ به انتقادات محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، مبنی بر اینکه انتقاد از دولت به ضرر خود اصلاح‌طلبان تمام می‌شود و اینطور نیست که باعث به قدرت رسیدن آن‌ها شود، گفت: منتقدان دولت زیاد هستند و معلوم نیست مخاطب آقای واعظی چه کسی بوده است. نقدهایی که اصلاح‌طلبان مطرح می‌کنند، از سر دلسوزی است و با نیت بهره‌برداری سیاسی نیست.

حکیمی‌ پور ادامه داد: اصلاح‌طلبان سبد رأی‌شان را برای آقای روحانی هزینه کرده‌اند و اکنون دوست دارند وی به موفقیت برسد و در این راستا اگر کاستی ببینند تذکر می‌دهند؛ انتقادات اصلاح‌طلبان در راستای حل مشکلات مملکت است و غرض سیاسی در پشت آن وجود ندارد.

فعّال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سؤال که آیا اظهارات واعظی در راستای فاصله‌گرفتن دولت از اصلاح‌طلبان است، گفت: من اظهارات آقای واعظی را جدّی نمی‌گیرم؛ چرا که ایشان اساساً یک فعّال سیاسی نیست.

حکیمی پور با بیان اینکه واعظی مدّت‌ها در سیاست‌خارجه حضور داشته و از عرصه سیاست داخلی به دور بوده، خاطرنشان کرد: واعظی با دولت روحانی به عرصه سیاست داخلی بازگشت و جزء شخصیت‌هایی که در عرصه سیاست به صورت پایدار و مستمر فعالیت کند و استمرار مواضع و فعالیتی از او ببینیم نیست.

وی ادامه داد: فکر نمی‌کنم مواضع آقای واعظی، موضع رئیس‌جمهور باشد و این اظهارات، بیشتر در حوزه حزب اعتدال و توسعه و در راستای تقویت حزبی است که در دولت دست بالا را دارد.

حکیمی پور تصریح کرد: سخنان آقای واعظی را همان اندازه باید جدّی گرفت که حزب اعتدال و توسعه تا قبل از روی کار آمدن دولت روحانی، در عرصه سیاسی کشور اثرگذار بود.

فعّال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه در دوره‌های اخیر، هر رئیس‌جمهوری که سر کار آمده است، حزب نزدیکان و دوستان خود را تقویت کرده است، گفت: ای کاش این احزاب، احزابی فعّال و فراگیر بوده باشند؛ امّا اینطور نیست؛ این‌ها با دولت روحانی آمده‌اند و بعد از دولت روحانی هم اثرگذاری‌شان کم‌رنگ خواهد شد.

فارس