2

تقویت قدرت خرید مسکن مردم با مدل جدید دولت + جزئیات

  • کد خبر : 273493
  • ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰

وزیر راه و شهرسازی مدل جدید تقویت قدرت خرید مردم در بازار مسکن را تشریح کرد و گفت: در پهنه‌های تجاری به سازندگان امتیازاتی می‌دهیم تا بتوانند مزیت‌های سودآوری را از این محل تأمین کنند تا به این ترتیب مسکن با قیمت تمام شده عرضه شود.

تقویت قدرت خرید مسکن مردم با مدل جدید دولت + جزئیات

به گزارش افق نیوز/ محمد اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش تسنیم در خصوص افزایش سقف وام خرید مسکن، اظهار کرد: آیا افزایش وام مسکن به ارتقای توان خرید مردم کمک می‌کند من این‌گونه فکر نمی‌کنم.

وی با بیان این‌که “برای ارتقای قدرت خرید مردم یک مدل کارآمد را طراحی کرده‌ایم” افزود: بر این اساس از طریق سیستم اعتباری خرید انبوه مصالح ساختمانی انجام می‌شود که مراحل اجرایی آن با بانک عامل در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر به سازندگان مسکن در پهنه‌های تجاری امتیازاتی می‌دهیم تا بتوانند مزیت‌های سودآوری را از این محل تأمین کنند به این ترتیب می‌توانیم مسکن را با قیمت تمام‌شده و با تخفیف قیمت در مصالح به مردم واگذار کنیم.

وی همچنین در رابطه با وضعیت مبهم شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: تعلیق رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور را با یک مدلی رفع کردیم. شورای مرکزی تشکیل جلسه نمی‌داد و به‌اصطلاح آبستراکسیون می‌شد، در این راستا با اعضای شورای مرکزی جلسه‌ای برگزار شد و به آنها (حدود ۱۵) نفر از اعضا که یا در انتخابات رأی نیاورده بودند یا این‌که شرکت نکرده بودند گفتیم برای ریاست سازمان تصمیم‌گیری کنند.

وزیر راه و شهرسازی با ابراز این که ادامه روند کنونی شورای مرکزی نظام مهندسی به‌لحاظ قانونی اشکالی ندارد، اظهار کرد: رئیس سازمان را باید شورای مرکزی تعیین کند، تصمیم به ادامه ریاست ــ رجبی ــ است که به کارش ادامه می‌دهد، در غیر این‌صورت اعضا سه نفر را معرفی می‌کنند و وزیر یک نفر از آنها را برای ریاست شورای مرکزی به رئیس جمهوری معرفی خواهد کرد.

اسلامی تأکید کرد: انتخاب رئیس در دستور کار شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور است و اگر جلسه‌ای در این رابطه برگزار نمی‌کنند باید این مسئله را از خودشان پیگیری کنید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=273493

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر