3

سکانسی که از «مینو» حذف شد/ انتظار برای رونمایی «در میان خاکستر»

  • کد خبر : 273560
  • ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۸:۲۳

بازیگر نقش «مهدی» در سریال «مینو» نسبت به حذف برخی سکانس‌های این مجموعه در پخش و بلاتکلیفی سریال دیگر خود با نام «در میان خاکستر» گلایه کرد.

سکانسی که از «مینو» حذف شد/ انتظار برای رونمایی «در میان خاکستر»

بازیگر نقش «مهدی» در سریال «مینو» نسبت به حذف برخی سکانس‌های این مجموعه در پخش و بلاتکلیفی سریال دیگر خود با نام «در میان خاکستر» گلایه کرد.

حمیدرضا محمدی بازیگر جوان سریال «مینو» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تجربه حضور در این مجموعه دفاع‌مقدسی گفت: سریال «مینو» سومین تجربه من در حوزه دفاع مقدس بود. اولین تجربه فیلم تلویزیونی «شکارچی» به کارگردانی داریوش غذبانی بود که تغییرنام داشت و با نام «مردان آفتاب» روی آنتن رفت که داستان دو تک تیرانداز در کردستان عراق را روایت می‌کرد. بعد از آن سریال «در میان خاکستر» بود که به نویسندگی و کارگردانی سجاد امیریزدانی و با کمترین بودجه و امکان تولید شد اما هنوز در انتظار پخش آن هستیم.

وی ادامه داد: به جرئت می‌گویم «در میان خاکستر» یکی از سخت‌ترین تجربه‌های من در این حوزه بود و به‌شدت منتظر پخش آن هستم. سریالی که پیش از سریال «مینو» ساخته شد اما هنوز روی آنتن نرفته است.

محمدی افزود: همکاری با امیر پوروزیری در سریال «مینو» از این نظر سومین تجربه کار دفاع مقدس در تلویزیون برای من بود. زمانی که فیلمنامه اولیه این سریال را خواندم، با کاراکتری مواجه بودم که قرار بود برادر مینو باشد اما در مسیر تولید تبدیل به برادر شیری این کاراکتر شد. حتی صحبت‌هایی درباره عرب و یا جنوبی بودن اصالت این کاراکتر بود، سرانجام شخصیتی که بازی کردم یک عرب زاده خرمشهر بود که رفت و آمدهایی هم به عراق داشت. از آنجایی که خودم بزرگ‌شده جنوب بودم مشکلی برای ایفای این نقش نداشتم.

وی درباره ویژگی‌های نقشش در مجموعه «مینا» گفت: رضا و مهدی در روایت «مینو» دوستانی بودند که رفاقتشان در سال‌های جنگ هم امتداد پیدا می کرد و در طول روایت اصلی صحنه‌ها و سکانس‌هایی بود که در نسخه نهایی به دلایلی حذف شد و می‌توانست به عمق بیشتر این شخصیت‌ها کمک کند. خدا رو شکر در همین صورت فعلی هم مردم با کاراکتر مهدی ارتباط برقرار کردند.

این بازیگر درباره شرایط مالی تولید مجموعه‌های تلویزیونی مرتبط با دفاع مقدس و اختصاص بودجه به این دست آثار تأکید کرد: در این زمینه مباحثی را نمی‌توان مطرح کرد که شاید به ضرر تیم تولید تمام شود اما از آنجایی که زمان عقد قرارداد برای بازی در این مجموعه پای سازمان اوج در میان نبود و با شخص تهیه‌کننده وارد مذاکره شدیم و بعدها در مسیر تولید بود که به‌واسطه احتمال جذابیت خروجی و مخاطب بالا، سازمان اوج پای کار آمد و به همین دلیل هم احتمالا با سرعت بیشتری به پخش رسید در حالی که سریال «درمیان خاکستر» زودتر تولید شده بود اما هنوز هم روی آنتن نرفته است.

پرداختن به سوژه‌هایی از این دست که لااقل برای نسل ما بسیار حائز اهمیت و فراموش‌نشدنی است، متأسفانه بسیار دست و پا شکسته صورت می‌گیرد. واقعیت‌ها گاهی به‌سختی در قالب فیلمنامه‌ها پرداخت می‌شود و مواردی هم که به تصویر در می‌آید با نگاهی حذفی در مرحله نهایی پخش دچار سانسور می‌شود. مانند سکانس سوزانده شدن کاراکتر مهدی در سریال مینو که متأسفانه هنگام پخش از سریال حذف شد و به نظر این بخش کوچکی از واقعیت‌هایی است که جوانان ما در تاریخ معاصر تجربه کرده‌اند و بعید می‌دانم نمایش آن آسیبی به همراه داشته باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=273560

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر