6

واکنش روسیه به پیشنهاد اوکراین درباره حذف حق وتو در شورای امنیت

  • کد خبر : 273666
  • ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۹:۵۰

مقامات پارلمانی روس معتقدند، پیشنهاد نماینده اوکراین در سازمان ملل درباره حذف حق وتو در شورای امنیت، مانع از تصمیم گیری‌ها در این ساختار شده و تنها با هدف جنجال آفرینی دوباره و اجرای دستور آمریکا برای بی‌اعتبار کردن روسیه عنوان شده است.

واکنش روسیه به پیشنهاد اوکراین درباره حذف حق وتو در شورای امنیت

به گزارش افق نیوز/ “آلکسی پوشکوف” رئیس کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «نووستی»،  یادآور شد که اظهارات مقام اوکراینی درباره حذف حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل، تنها تلاشی برای جنجال آفرینی دوباره و جلب توجه جامعه جهانی به سمت کی‌یفاست.

پیش از این، “ولادیمیر یلچینکو” نماینده دائم اوکراین در سازمان ملل گفت که اعضای دائم شورای امنیت باید محدودیت‌هایی را برای استفاده از حق وتو اعمال کنند.

این سناتور بلندپایه روس در پاسخ به این اظهارنظر تأکید کرد که چنین پیشنهادی قابل اجرا نخواهد بود، چرا که بدون تردید سیستم تصمیم گیری در شورای امنیت را مختل کرده و باعث فلج شدن فعالیت این ساختار می‌شود.

به عقیده وی، هدف مقامات کی‌یف از این پیشنهاد، جنجال آفرینی دوباره و جلب توجه جامعه جهانی به طرف خود و اقدام ضدروسی دیگری است.

“ویکتور وادولاتسکی” نماینده دائم دومای دولتی روسیه نیز در این باره چنین ابراز نظر کرده است: «چنین اظهاراتی از سوی مقامات اوکراینی تنها اجرای دستورات رسیده به آنها از سوی وزارت امور خارجه آمریکا برای بی اعتبار کردن روسیه است.»

به عقیده این مقام پارلمانی، مقامات کی‌یف سعی دارند حمایت جامعه جهانی را در مبارزه با مسکو به دست آورند ولی هیچ یک از کشورهای بزرگ حاضر نخواهند بود از چنین پیشنهادی حمایت کنند. وی در عین حال بعید ندانست که چنین پیشنهادی ممکن است تنها از سوی کشورهای حوزه دریای بالتیک مورد حمایت قرار بگیرد.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=273666

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر